Francuska planira da zabrani reklame koje promovišu industriju brze mode

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 11.Mar.2024, 18:02

Francuska planira da zabrani reklame koje promovišu industriju brze mode

Planirana zabrana reklamiranja odnosila bi se i na influensere, odnosno popularne profile na društvenim mrežama. Predlog zakona je u pripremi i biće predstavljen nacionalnom parlamentu u drugoj polovini meseca.

„Ultrabrza moda je ekološka katastrofa: odeća je loše napravljena, kupuje se naširoko, nosi retko i baca brzo“, napisao je ministar za ekološku tranziciju, Kristof Bešu, na platformi X (nekadašnji Tviter) nakon prošlonedeljne debate sa predstavnicima industrije. >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com <<

Ako nova pravila budu usvojena, neodržive kompanije ne samo da neće smeti da se reklamiraju u Francuskoj, već će takođe plaćati poreze za svoje proizvode kako bi pokrile ekološku štetu. Poslanici navode da ultrabrzi modni brendovi, umesto da obnavljaju svoje kolekcije četiri puta godišnje, nude na hiljade novih komada dnevno, na taj način podstičući prekomernu potrošnju i nepotrebno zagađenje.

„Ova evolucija sektora proizvodnje odeće ka jednokratnoj modi, kombinujući povećane količine i niske cene, utiče na kupovne navike potrošača dovodeći do impulsivnih kupovina i konstantne potrebe za obnavljanjem“, stoji u nacrtu dokumenta, prenosi Rojters.

Posledice su višestruke, ekološke, društvene i ekonomske. Kao primer ovakvog poslovanja izdvaja se kineska kompanija Shein. Ona u proseku dnevno predstavi 7.200 novih modela, a kupcima je na raspolaganju preko 470 hiljada različitih modnih komada.

U avgustu 2022, u sklopu Zakona o klimi i otportnosti, ova zemlja je zabranila reklamiranje fosilnih goriva. Na taj način, Francuska je postala prva evropska zemlja sa ovakvom zabranom.

Za prekršioce je predviđena novčana kazna između 20 i 100 hiljada evra, a oni koji ponove prestup možda će morati da plate dupli iznos. Kako bi neutralisali uticaj (ultra)brze mode na životnu sredinu, poslanici su predložili novčane kazne za svaki prodati artikal: ovaj udarac po džepu za kompanije može da iznosi ili deset evra ili i do 50 posto cene do kraja decenije.

Prema podacima Statiste, stanovnici Francuske potrošili su tokom 2018. 35,7 milijardi evra za odeću i obuću. Tako su se našli na četvrtom mestu najvećih „rasipnika” u Evropi, odmah posle Engleza, Nemaca i Italijana.

Počev od oktobra prošle godine, francuske vlasti stanovništvu isplaćuju tzv. bonus za popravke, odnosno pokrivaju deo troškova za krojača ili obućara u cilju smanjenja tekstilnog otpada. Predložena zabrana reklamiranja brze mode i porezi (pogotovo uzevši u obzir da bi troškovi mogli da padnu na pleća potrošača, što bi jeftinu garderobu odnelo u zaborav) mogli bi dodatno da ozelene francusku modu.

EURACTIV.rs

Foto: pixabay

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.