
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 25.Okt.2019, 13:41 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Brankica Janković: Paziti na sadržaj reklama
Kako se navodi u saopštenju, kroz pritužbe i praksu poverenika uočeno je da su pojedine reklame podržavale obrasce ponašanja koji su zasnovani na ideji o podređenosti i nadređenosti polova, a nisu retke ni reklame kojima se podržavaju i podstiču stereotipi prema starijima.
U saopštenju se navodi da istraživanja pokazuju kako je učinak oglašavanja na stavove i ponašanje vrlo snažan, posebno kod dece i mladih, kao i da reklame oblikuju javnost kroz promovisanje određenih >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << životnih stilova koji se usvajaju kao obrazac ponašanja.
Poverenica je navela da nije retkost da se žena u pojedinim reklamama prikazuje kao domaćica, ili kao roditelj koji jedini ume da zameni pelenu ili uključi veš mašinu, ili je oskudno odevena uz lascivne poruke i dvosmislene tekstove, dok su muškarci često prikazani kao uspešni poslovni ljudi, sportisti i vlasnici automobila.
Kako se navodi, uočljivo je da se starije osobe prikazuju retko, a proizvodi koje reklamiraju uglavnom su lekovi, medicinska pomagala, kao i druga medicinska sredstva.
„Umesto da se utiče na razgradnju stereotipa i predrasuda, pojedinim reklamama se, naprotiv, oni podržavaju i podstiču„, navodi se u saopštenju.
Izvor: FoNet
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...