Izvor: Radio 021, 01.Apr.2019, 16:52   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pančevo daje javni prevoz u koncesiju na 25 godina

Odbornici Skupštine grada Pančeva 5. aprila odlučivaće o Koncesionom aktu za poveravanje obavljanja delatnosti domaćeg linijskog prevoza putnika na teritoriji Pančeva i izgradnji nove autobuske stanice.

Predlog gradske koncesije već je dobio prethodnu saglasnost nadležne republičke komisije. Kada prođe Skupštinu grada, uslediće raspisivanje javne nabavke, kako bi se pronašao privatni koncesionar za ovaj posao.

Pančevo, kako navodi 013info.rs, u ovaj posao >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << unosi promet na šest gradskih, pet prigradskih linija i devet međumesnih linija, od kojih su dve ka Beogradu najunosnije i najfrekventnije. Po navedenim podacima, ukupni potencijal linija je 130.000 putnika radnim danima, od čega je Beograd oko 48.000, kao i gradske subvencije za prevoz putnika, odnosno stanične usluge koje se naplaćuju korišćenjem autobuske stanice.

Privatni partner kojeg će Pančevo potražiti, trebalo bi da unese od krupnih stvari – 60 novih autobusa i izgradnju nove autobuske stanice. Prvih 10 vozila trebalo bi da obezbedi u prva tri meseca. Kako se navodi, 40 novih vozila trebalo bi da bude dužine ne manje od 10,8 metara, sa minimum 40 sedišta, Euro 6 motorom, a procenjena im je vrednost 150.000 evra, kao i 20 vozila nešto dužih od 8 metara. Sva vozila bi trebalo da obezbedi u roku od 6 meseci. Obaveza privatnika bila bi da za godinu dana od potpisivanja koncesije i dobijanja dozvola izgradi novu stanicu sa servisom i tehničkim pregledom koja bi trebalo da ima 1,4 hiljade kvadratnih metara na tri etaže, sa podrumom, prizemljem i spratom, a do tada će prihodovati i koristiti staru.

U prvom mesecu koncesije, privatni partner bi trebalo da gradu plati koncesionu naknadu od 45 miliona dinara, a sprovešće se i preuzimanje zaposlenih u novu zajedničku firmu. Predviđa se da će kapitalna investicija privatnika u ovaj posao minimalno iznositi 8 miliona evra.

Grad Pančevo preuzima obavezu da pomogne oko ishodovanja dozvola za gradnju i oko infrastrukture, da redovno plaća subvencije za prevoz putnika a nema pravo da tokom koncesionog perioda, za koji se predviđa da će biti 25 godina, da drugima omogući ovu delatnost.

Dokumentom je opisana i firma kakvu bi Pančevo volelo za partnera. Uslovi su da je kvalitetno pružio javnu uslugu prevoza u najmanje 3 lokalne samouprave koje imaju preko 50.000 stanovnika i to najmanje 2 godine. A isto važi i za poslovanje na autobuskoj stanici. Traži se i da ima najmanje 100 vozila starih do 10 godina sa minimum Euro 5 motorima.

Plan je da takva firma već u prvoj godini kroz izgradnju autobuske stanice uloži 360 miliona dinara a dodatnih 924 kroz kupovinu autobusa. Procena je da je ATP, u postojećem stanju, prošle godine na ime prodaje karata i staničnih usluga imao prihod od 550 miliona dinara. A da se subvencije grada za javni prevoz raznih kategorija putnika mogu planirati i sa 250 miliona dinara.

Dokumentom koji će pred odbornika predviđeno je da će zajedničko preduzeće imati dobit ne manju od 5 odsto prihoda, posle oporezivanja. Ako ipak bude manja Grad Pančevo će iz budžeta davati dodatnu subvenciju.

Autor: 013info.rs

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.