Izvor: Radio 021, 16.Nov.2019, 23:54   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Novi Zakon o zaštiti potrošača: Spas od nasrtljivih trgovaca i besplatno vansudsko rešavanje spora

Novi Zakon o zaštiti potrošača koji bi do kraja godine trebalo da uđe u skupštinsku proceduru, predviđa uvođenje registra "Ne zovi", koji će sprečiti nasrtljive trgovce da putem telefona promovišu i prodaju robu i usluge građanima koji to ne žele.

Propisan je i način za brzo, efikasno i ekonomično zadovoljenje pravde za nezadovoljne kupce. Oni će imati mogućnost da u besplatnom vansudskom postupku reše spor sa prodavcem koji ima obavezu da u tome učestvuje. >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 <<

Ovo su neke od najvažnijih novina predviđene Nacrtom zakona o zaštiti potrošača koji je predstavljen na javnoj raspravi u Privrednoj komori Srbije.

Svi kupci su imali iskustvo sa trgovcima koji ih uporno zovu i ostavljaju poruke promovišući svoje proizvode i usluge i nije bilo načina da to prekinu. Kada se usvoji novi zakon imaće tu mogućnost.

"Potrošači koji ne žele da primaju pozive i poruke od trgovca upisivaće svoje telefonske brojeve u registar "Ne zovi", objašnjava viši savetnik u Ministarstvu trgovine Tamara Samardžić.

Prodavcima je zabranjeno da putem telefona kontaktiraju sa kupcima, a ukoliko to ipak učine prekršajno će odgovarati. Trgovci će morati pre upućivanja poziva ili slanja poruke potrošaču da provere da li se njegov telefonski broj nalazi u registru. Ovu listu će voditi RATEL, a upis i ispis iz registra obavljaće operatori elektronskih komunikacija.

Značajne su i novine u reklamacionom postupku. Prodavac će biti dužan da primi reklamaciju kupca i da napiše obrazloženje ukoliko je ne prihvati.

Ubuduće neće biti iznenađenja za potrošače visinom računa za popravku nekog kućnog aparata. Trgovac će imati obavezu da napravi proračun sa specifikacijom i pribavi pisanu saglasnost kupca za pružanje usluga čija je vrednost veća od 5.000 dinara.

Besplatno vansudsko rešavanje spora 

Najveće izmene u zakonu pretrpelo je vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Rad tela za vođenje ovog postupka finansiraće se iz budžeta i besplatan je za obe strane. Trgovci imaju obavezu da učestvuju, a ukoliko to ne učine, propisan je prekršajni nalog. Predviđeno je da se sporovima bave licencirani pravnici sa dvogodišnjim iskustvom u građanskom pravu.

Autor: Novosti

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Povezane vesti

Stop za nasrtljive trgovce - registar Ne zovi

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 17.Nov.2019, 11:22

Potrošači koji ne žele da ih trgovci uznemiravaju telefonom biće u prilici da se preko svog operatera prijave u registar "Ne zovi", rešenje je koje predviđa Nacrt zakona o zaštiti potrošača koji je u javnoj raspravi, rekla je danas gostujući na TV Pink pomoćnica ministra trgovine za zaštitu...

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.