17. novembar  2019. 09.58  | Izvor: Tanjug,Pink

Stop za nasrtljive trgovce - registar Ne zovi

BEOGRAD -

Potrošači koji ne žele da ih trgovci uznemiravaju telefonom biće u prilici da se preko svog operatera prijave u registar "Ne zovi", rešenje je koje predviđa Nacrt zakona o zaštiti potrošača koji je u javnoj raspravi, rekla je danas gostujući na TV Pink pomoćnica ministra trgovine za zaštitu potrošača Višnja Rakić.

Ona je navela da će registar "Ne zovi" biti kod regulatornog tela - RATEL-a, i nalaziće se na njihovom sajtu.

mobilni, telefon, roming

"Da bi zaštitili potrošače, insistiraćemo na registru 'Ne zovi', trgovci ne smeju biti nestrpljivi i nasrtljivi", rekla je Višnja Rakić.

Nacrt zakona predviđa i uvođenje prekršajnih naloga za lakše prekršaje trgovaca.

"To su nalozi za lakše prekršaje, kada inspektor predoči prekršaj trgovcu a on prihvati da u kraćem roku uplati pola iznosa kazne, pa se tako reši spor", rekla je Rakićeva i dodala da će takvi nalozi moći da se izdaju samo u slučaju prekršaja za koje postoje fiksne kazne.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Goran Papović ocenio je u istoj emisiji da je nacrt zakona kraj priče da je zaštita potrošača borba sa vetrenjačama i da se polako dolazi do standarda razvijenih društava.

"Uvođenje prekršajnih naloga za nas krucijalno, to je bila naša primedba ranije, a do sada bila samo kolektivna tužba kao zaštita", rekao je Papović.

Najveće primedbe potrošača jesu oko poštovanja garantnog roka rekao je i dodao da je značajno što će biti novih rešenja u zakonima o poštanskom saobraćaju, elektronskoj trgovini i zaštiti ličnih podataka.

"Neko je trgovcima prodao bazu podatka o penzionerima, kako drugačije objasniti to da ih neki trgovci nepogrešivo zovu", rekao je Papović.

On je naglasio da je uz zakon o zaštiti potrošača najbitnije izraditi podzakonska akta, tumačenja i jasne procedure, čega do sada nije bilo.

Broj komentara: 2

Neki  17. 11. 2019. | 18:51
"Uvođenje prekršajnih naloga za nas krucijalno, to je bila naša primedba ranije, a do sada bila samo kolektivna tužba kao zaštita" - nepotpuno tačno, i predhodno su postojale određene procedure i kazne Tržištne inspekcije, samo je potrošač morao ostvariti nadoknadu štete u privatno parničnoj tužbi preko Suda, ovakvim izmenama legalno omogućavate polovično vrednovanje štete(plaćanje u pola vrednosti u tzv. procesu poravnanja) i tako da je makro ekonomski to ukupno obesmišljavanje vrednosti i rizik za potrošačko društvo i socijalno održivu egzistenciju.
Rile  17. 11. 2019. | 21:59
Samo im kažete kad Vas pozovu da Vas više ne uznemiravaju i da Vas brišu iz baze podataka koji je rok 3-6 meseci inače će te ih prijaviti i tužiti.Kraj priče nikad Vas neće pozvati zagarantovano 100%