Opis Igre: World of Tanks (v0.6.7)

Izvor: Dzungla.org, 28.Sep.2011, 09:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Opis Igre: World of Tanks (v0.6.7)

'Svet tenkova' je već bio prisutan na stranicama Benchmark-a, kada smo u januaru ove godine objavili review tada aktuelne verzije igre, koja je bila još uvek u zatvorenom beta stadijumu. U međuvremenu se dosta toga promenilo, igra je sazrela i izašla zvanično iz beta stadijuma, dodati su mnogi novi tenkovi i nove mape, a pokrenut je i sistem za ratovanje na strateškoj mapi pod imenom Clan Wars, gde se klanovi svakodnevno bore kako bi osvojili teritorije koje daju svojim vlasnicima dnevnu injekciju >> Pročitaj celu vest na sajtu Dzungla.org << zlata, najvrednije valute u ovoj igri.

World of Tanks je razvijen pod okriljem Wargaming.Net kompanije koja se specijalizovala za vojne simulacije, a razvojni tim je pretežno poreklom iz bivših sovjetskih republika. Tematika sudara oklopnih jedinica je do sada bila obrađivana više puta, ali po našem skromnom mišljenju nikada na ovako zabavan i zarazan način. Ne jednom je prilikom pokušaja da se nekome objasni suština igre, na površinu isplivala rečenica: „To ti je kao Counter Strike, ali sa tenkovima!“, pa mada tu ima dosta nedorečenosti, duh izjave ne pogađa daleko od mete. World of Tanks je igra koja će vas zabaviti, oduševiti, iznervirati, posvađati sa devojkom/ženom, upoznati sa novim prijateljima... ali vas nikako neće ostaviti ravnodušnim ako ste imalo zainteresovani za epske bojeve metalnih kolosa.


World of Tanks je igra MMO tipa koja je zapravo miks više žanrova. Ima elemenata FPS-a, RTS-a i simulatora, sa mrvicom RPG-a. Osnova igre je u sukobu dva tima od po 15 tenkova na terenu koji je ograničen nevidljivom barijerom, ali ipak dovoljno prostran. Veličina mapa je trenutno u proseku 1 kvadratni kilometar, mada su najavljene i značajno veće mape u budućnosti. Svaki od timova ima svoju bazu sa zastavom i krugom koji je označava i mora je zaštititi od protivničkog tima. Tim pobeđuje kada svi tenkovi iz protivničkog tima budu uništeni ili kada osvoji protivničku bazu. Samo osvajanje zahteva da tenk provede neko vreme u krugu protivničke baze, a da pri tom ne trpi nikakve pogotke koji će prekinuti odbrojavanje. Veći broj tenkova u protivničkoj bazi ubrzava proces osvajanja.

Ono što je bitno napomenuti u ovom trenutku je jedna stvar: World of Tanks NIJE tenkovska simulacija. Doduše, velika količina istorijskih podataka je korišćena kao osnova, kao i osnovna podela na tipove tenkova sa njihovim namenama, ali srž igre je više taktičko/arkadna nego simulaciona. Samim tim možete očekivati osobine tenkova koje su vrlo slične onima iz istorijskih knjiga, ali se za račun igrivosti i balansa često i razlikuju. Tenkovi koji se pojavljuju su primarno iz Drugog svetskog rata, ali nisu ograničeni samo na taj period. Postoji neki početni tenkovi koji datiraju iz vremena pre rata, a ima i onih koji su projektovani i proizvedeni 50-ih godina prošlog veka. Zbog raznovrsnosti su ubačeni i razni modeli tenkova koji su ili završili svoju karijeru već u projektantskom birou ili su napravljeni samo kao prototipovi, a tipičan primer toga je famozni nemački Maus. Ono što svakako treba pohvaliti jesu zaista odlični i detaljni modeli tenkova, rađeni po svojim pravim uzorima do svakog poklopca i šrafa. Prosto je neverovatno koliko uverljivo izgledaju i odaju pravi osećaj moćne oklopne mašinerije, što i jeste srž ove igre i ono što će na prvi pogled privući svakog potencijalnog igrača.

Igra i inače grafički izgleda sasvim dobro, pa mada sam engine nije na nivou AAA naslova, neke scene i detalji zaista umeju da oduševe (ako uopšte uhvatite trenutak da razgledate krajolik). Osnovna zahtevnost nije velika za današnje pojmove, mada nemojte očekivati da je uspešno pokrenete na laptopu sa integrisanom grafikom (možda na novim modelima koji tek dolaze). Postoje određeni momenti u kojima igra štuca čak i na jačim mašinama, što je posledica neoptimizovanosti engine-a i činjenice da koristi samo jedno procesorsko jezgro. Nova verzija engine-a je doduše najavljena, ali kako je u pitanju licencirani engine koji razvija druga kompanija, kada će tačno do toga doći nažalost nije poznato.
( Izvor: Benchmark )
Pogledaj vesti o: Nova godina

Nastavak na Dzungla.org...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Dzungla.org. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Dzungla.org. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.