
Izvor: JužneVesti.com, 05.Nov.2019, 18:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Statistika niškog aerodroma naizgled pozitivna, u NKD-u kažu da fale putnici
Prema najnovijoj statistici Aerodroma “Konstantin Veliki”, u oktobru 2019. je za 96 % veći broj letova u odnosu na isti period prethodne godine, dok je bez obzira na to, rast putnika svega 44 %. Nesrazmerno povećanje broja putnika, u odnosu na broj letova Mladen Jovanović iz Nacionalne koalicije za decentralizaciju objašnjava kao posledicu subvencionisanja Air Serbia, koja u Nišu posluje kao nelojalna konkurencija lou kost kompanijama.
Iako je broj letova, zbog uvođenja >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << subvencionih linija Air Serbia, u oktobru 2019. sa 226 “skočio” na 442, prema zvaničnoj statisci, porast broja putnika nije srazmeran tome. Naime, nišku vazdušnu luku, ovog oktobra koristilo je oko 43.000 putnika, dok je broj putnika istog meseca prošle godine bio oko 30.000.
Jovanović kaže da je NKD upozoravao da će opadati broj putnika; foto: JVMladen Jovanović iz Nacionalne koalicije za decentralizaciju (NKD) kaže da se dogodilo ono na šta su upozoravali - lou kost kompanijama je oboren broj putnika.
Uvođenjem Air Serbia, došlo je do naglog povećanja letova i to za veoma slične destinacije kao što su ovi lou kostovi, ali se nije proporcijalno povećao i broj putnika. To znači da su oni dramatično oborili broj putnika po letu. I to se odnosi samo na lou kostore, jer su samo oni i leteli prošle godine - podvlači Jovanović.
Ovo je, dodaje Jovanović, pokazatelj da je NKD bio upravo kada je tvrdio da će subvencije katastrofalno da deluju na lou kost kompanije, jer će dramatično da im se smanji broj putnika.
Podsetimo, pokretanje 12 linija Air Serbia iz Niša povećalo je broj letova, mnogi su to ocenili kao prvi uspešan potez novog vlasnika, iako se za to izdvaja 5 miliona evra godišnje iz budžeta Srbije.
Međutim, ubrzo je Direktorat civilnog vazduhoplovstva odbio zahtev Ryanair-a za liniju od Niša do Frankfirta, a u irskoj kompaniji su ocenili da je to učinjeno zbog monopola Air Serbia koja takođe leti do Frankfurta.
Srpsko-arapska kompanija u međuvremenu je spala na 11 linija, jer su zaključili da putnici nisu zainteresovani za let do Budimpešte.
Uz sve to i Swiss je najavio da od marta 2020. godine gasi avio-liniju Niš - Cirih, pa su u Nacionalnoj koaliciji za decentralizaciju su ocenili da novi vlasnik aerodroma - Vlada Srbije stavlja privatne interese iznad javnih i da je njen cilj od preuzimanja niške vazdušne luke bilo proterivanje "low cost" kompanija.