Izvor: Vostok.rs, 25.Jun.2018, 12:09 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Kako funkcioniše najveći helikopter na svetu
Pogledajte kako izgleda unutrašnjost helikoptera visokog kao dvospratna zgrada.
foto: Slava Stepanov / GELIO
Jedna od vodećih avio-kompanija u severnom Sibiru je „Skol“. Njenu flotu čini 37 letelica, među kojima je i Mi-26.
foto: Slava Stepanov / GELIO
Pre svakog leta šest inženjera proverava tehničku ispravnost helikoptera i zagreva motore. Zagrevanje obično traje jedan sat, ali može da potraje i dva sata, pa i duže, kada su temperature ispod -30°S.
foto: Slava Stepanov / GELIO
Mi-26 se svrstava u malobrojnu grupu letelica koje mogu da podignu teret mase jednake sopstvenoj i da ga transportuju na udaljenost od 800 kilometara.
foto: Slava Stepanov / GELIO
Kada bi se Mi-26 i Boing 737 postavili jedan pored drugog, videlo bi se da je helikopter duži.
foto: Slava Stepanov / GELIO
Zahvaljujući svojoj jedinstvenoj nosivosti ovaj model helikoptera je veoma popularan u Rusiji i inostranstvu.
foto: Slava Stepanov / GELIO
Mi-26 je helikopter koji obara rekorde. Najveći je na svetu i može da nosi i do 20 tona tereta.
foto: Slava Stepanov / GELIO
Glavno pravilo za prenos tereta helikopterom je da se ne leti iznad naseljenih mesta, čak i ako obilazak značajno produžava vreme leta.
foto: Slava Stepanov / GELIO
Ovaj helikopter ima dva motora, od koji svaki ima 11.400 konjskih snaga. Potrošnja im iznosi tri tone goriva na sat.
Ksenija Isajeva,
Russia beyond