Činovnici potroše tri četvrtine leskovačkog budžeta

Izvor: Politika, 01.Apr.2009, 23:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Činovnici potroše tri četvrtine leskovačkog budžeta

Leskovac – Prema evropskim standardima, grad kao Leskovac trebalo bi da ima u upravi oko 165 činovnika. Iz leskovačkog budžeta se, međutim, finansira ili sufinansira čak 1.920 zaposlenih. U gradskim upravama ih je 683, u ustanovama kulture 276, u Direkciji za urbanizam i izgradnju 535, a iz budžeta se sufinansiraju i plate 426 zaposlenih u javnokomunalnim >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << preduzećima. Projektovani budžet grada Leskovca na mesečnom nivou je 170 miliona dinara. U gradsku kasu se realno slije 120 miliona dinara, od kojih 90 miliona dinara ode na plate.

Kada su mu predočeni ovi podaci, novoustoličeni gradonačelnik Slobodan Kocić je izjavio da je Leskovac talac sopstvene uprave i da je suočen sa bankrotstvom. Situaciju će dodatno otežati najavljeno smanjenje republičkog transfera za 20 odsto, što će leskovački budžet osiromašiti za dvanaest miliona dinara. Zbog toga je novi prvi čovek grada kao najvažnije zadatke najavio smanjenje administracije, moratorijum na zapošljavanje i rigoroznu štednju. Kako je za „Politiku” izjavio, bio bi srećan ako se do kraja ove godine uprava smanji za 300 činovnika.

Gradonačelnik je već uputio poziv zaposlenima u gradskoj upravi, koji imaju radni staž od pet do trideset godina da se, shodno programu rešavanja viška zaposlenih, prijave za sporazumni raskid radnog odnosa. Pri tome mogu da koriste jednokratnu novčanu pomoć u fiksnom iznosu od 550.000 dinara iz budžeta republike, kao i 15.000 dinara za svaku godinu staža iz gradskog budžeta. Od načelnika gradskih uprava zatražio je da urade nove sistematizacije, odrede optimalan broj zaposlenih i sačine spiskove za dobrovoljan odlazak sa radnog mesta. Isti nalog dobili su i direktori komunalnih preduzeća i kulturnih ustanova.

Racionalizacija je počela ukidanjem mesta zamenika načelnika gradskih uprava i smanjenjem broja pomoćnika gradonačelnika sa pet na dva. Kako je najavljeno, Slobodan Kocić će 8. aprila u Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu potpisati ugovor o racionalizaciji broja zaposlenih u lokalnoj samoupravi.

M. Momčilović

----------------------------------------------

Stevanović kritikovao mere vlade

Kragujevac – „Lokalna uprava ne planira da odustane ni od jedne predviđene investicije. Neke će kasniti, ali ne zbog gradske vlasti, već usled sporosti Vlade Srbije koja vuče neočekivane i nerazumljive poteze”, poručio je juče Veroljub Stevanović, gradonačelnik Kragujevca.

Stevanović kaže da u administraciji „ima viška radne snage, ali postoji i manjak kvalitetnih kadrova”. Po njegovom mišljenju Kragujevac čvrsto stoji na na nogama, a za sve probleme koji se pojavljuju odgovorni su Vlada Srbije i novinari.

Prema njegovim rečima, u gradskoj upravi je zaposleno 750 službenika, a višak je svega 15 odsto. Prema standardima EU nijedna lokalna samouprava ne može imati više od dva službenika na hiljadu stanovnika. S obzirom na to da Kragujevac ima oko 190.000 žitelja, u administraciji ne bi trebalo da bude više od 380 zaposlenih.

Gradska uprava se, prema Stevanovićevim rečima, sprema da podigne novi kredit od 500 miliona dinara, jer republička sredstva ne pristižu planiranom dinamikom. Grad je, inače, već zadužen kreditima kod komercijalnih banaka u visini od 12 miliona evra, dok su obaveze na ime kamata tri miliona evra.

„Pod uslovima koje je predočila Vlada Srbije mislim da se nijedan službenik neće prijaviti da ode", rekao je Stevanović dodavši da on nije protiv štednje.

B. Kartalović

---------------------------------------------

Pančeva uvodi rigoroznu štednju

Pančevo – Simbolično, u pet do dvanaest, Vesna Martinović, gradonačelnica Pančeva, održala je konferenciju za novinare na koju je pozvala i sve direktore javnih i javnokomunalnih preduzeća. Povod je bio saopštavanje mera štednje koje se uvode zbog toga što će pred prvim rebalansom grad imati u budžetu manjak od čitavih 560 miliona dinara.

Kao prva mera štednje saopšteno je da direktori čija se preduzeća finansiraju iz budžeta mogu imati platu samo do nivoa plate zamenika gradonačelnika (82.000 dinara). Gradonačelnica je navela da u ovom trenutku prvi ljudi pančevačkog Vodovoda, „Grejanja” i Direkcije za izgradnju grada imaju veće plate od njenog zamenika. U svim javnim preduzećima gde su zarade iznad proseka, masa namenjena platama umanjuje se za deset odsto. Zaposleni u organima uprave su pošteđeni, jer su njihove plate umanjene pre dva meseca.

Izdaci za reprezentaciju smanjuju se za najmanje polovinu planirane sume, odbornički dodatak umanjuje se za 20 odsto, a smanjiće se i prinadležnosti predsednicima upravnih i nadzornih odbora. Putovanja u inostranstvo se redukuju, obustavljaju se kapitalni transferi do rebalansa budžeta, a štednje radi i sve usluge javnih preduzeća biće od sada na jedinstvenom računu.

Da bi se obezbedila većina za izglasavanje ovih mera u Skupštini grada razgovaraće se o partijskoj disciplini, kaže Vesna Martinović, a, ako bude potrebno, aktiviraće se i ostavke „neposlušnih” odbornika. Pančevo je prvi grad u Srbiji koji usvaja ovako obiman spisak štednje.

M. Šašić

-------------------------------------------------------

Gornji Milanovac: Otpremninu niko neće

Gornji Milanovac – „Imamo 160 zaposlenih, a evropski standardi nalažu da prema broju stanovnika (oko 48.000) bude najviše 75 službenika. Iako su otpremnine koje je ponudilo Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu zaista pristojne, niko se nije javio da ih uzme”, kaže za „Politiku” Dragan Vučićević, načelnik opštinske uprave.

Svakome ko u radnoj knjižici ima od pet do 30 godina staža Ministarstvo je ponudilo 550.000 dinara iz državne kase i za svaku godinu staža po 15.000 dinara na teret opštine. Dakle, u zavisnosti od dužine staža, moguće je dobiti od 5.800 evra do 10.500 evra. Uslov je da primljena otpremnina bude uložena u novo zaposlenje, bilo kod drugog poslodavca, bilo u vlastiti biznis.

Opština je, pre četiri godine, kupila šestospratnicu „Dečjih novina”, kada je ova firma otišla u stečaj, a danas su sve kancelarije i u tom prostranom zdanju pune. A bude li se administracija svela na meru koju pomenuti EU standard nalaže, praznih kancelarija će biti i u staroj opštinskoj zgradi...

B. Lomović

[objavljeno: 02/04/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.