Izvor: RTS, 22.Sep.2018, 23:51 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Završen 52. Bitef festival, ovacije za "Rekvijem za L."
Predstavom "Rekvijem za L." čiji su autori kompozitor Fabricio Kasol i proslavljeni koreograf Alen Platel, u izvođenju poznate belgijske kompanije "Le bale se d la be", u Sava Centru završen je 52. Bitef festival.
U osnovi predstave, koju je publika ispratila ovacijama i dugim aplauzom, nalazi se muzička partitura Fabricija Kasola koja inventivno spaja Mocartov "Rekvijem", afričku muziku i još neke pravce >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << iz muzičke tradicije.
Na tu muziku je koreograf Alen Platel kreirao istovremeno minimalistički i monumentalni pogrebni ritual.
Obred izvodi ansambl sastavljen skoro samo od Afrikanaca, a posvećen je nepoznatoj beloj ženi, čiji se poslednji sati života prate preko video-rada u pozadini.
Zatvaranju Bitefa prisustvovala je, između ostalih, i premijerka Ana Brnabić, koja je izjavila da je taj festival jedan od, ako ne i najbolji, ambasador kulturne scene u inostranstvu.
Program Bitefa obuhvatio je 10 predstava iz Slovenije, Francuske, Srbije, Nemačke, Hrvatske, Estonije, Švajcarske, Izraela i Belgije.
U prologu izvedena je "Odilo. Zatamnjenje. Oratorijum" Dragana Živadinova iz Slovenije, na otvaranju "Svita br.3 Evropa" Žorisa Lakosta, a usledile su dve predstave Olivera Frljića – "Gorki - Alternativa za Nemačku?" u produkciji berlinskog pozorišta "Maksim Gorki" i "Šest lica traži pisca" Satiričkog kazališta "Kerempuh" iz Zagreba.
Publika je videla i projekat Maje Pelević "Bolivud", pa "NO43 Prljavština" estonskog Teatra NO99, kao i tri pozorišne instalacije: "Večna Rusija" ruske pozorišne kritičarke Marine Davidove u produkciji berlinskog pozorišta HAU, izraelski projekat "PA"AM" mladog umetnika Nadava Barnnee i "Zaostavština, komadi bez ljudi" Štefana Kegija i Dominika Ibera, u produkciji pozorišta "Vidi" iz Lozane.