
Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 13.Nov.2019, 19:35 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Prvi Festival ćiriličnih brendova održan u Novom Sadu
U organizaciji Udruženja građana "O-dva", održan je prvi Festival ćiriličnih brendova u novosadskoj Svilari, u okviru kog je otvorena izložba ćiriličnih logotipa, kao i okrugli sto na kom su lingvisti, istoričari i reditelji raspravljali o očuvanju srpskog pisma. Događaj su podržali Grad i Pokrajina.
Na izložbi u okviru Festivala ćiriličnih brendova, predstavljeni su plakati sa logoima retkih firmi i udruženja koja su izabrala ćirilicu za svoje predstavljanje. Koliko >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << je ćirilica ugrožena u javnom prostoru, da li je ona originalni proizvod, da li odražava čuvanje istorijskog pamćenja i samosvojnosti neka su od pitanja postavljenih na Festivalu.
"Svedoci smo da je u javnom prostoru ćirilca ugrožena i mi na jedan afirmativan način želimo da podstaknemo sve privredne subjekte da svoje nazive pišu na ćirilici jer ona je stub srpske kulture", ističe Gojko Vukoje, predstavnik Udruženja građana "Klub O 2".
Pomoćnik pokrajinskog sekretarijata za kulturu, Miroslav Ilić, podseća da ćirilica ima, ne samo kulturološku, već i ekonomsku dimenziju.
"Šta stranac želi kada pređe granicu? Želi da kupi autentičan proizvod, a ćirilica jeste autentičan proizvod", kaže Ilić.
Festival su posetili i novosadski srednjoškolci, koji kažu da su pod uticajem novih medija, uglavnom usmereni na latinicu.
Ćirilica kao osobenost mora biti prisutnija u javnom prostoru, a animiranje mladih da je koriste mora biti prioritet, kažu neki od učesnika okruglog stola na festivalu.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...