Izvor: Blic, 04.Jun.2015, 15:04 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Mirjana Karanović o saradnji sa kosovskim umetnicima: Neko mora da probije led
Život guraju dalje oni koji ne pristaju kaže glumica Mirjana Karanović ima ulogu u filmu „Tri prozora i vešanje“ reditelja Ise Ćosje, kojim će večeras (19.00) u Domu sindikata započeti manifestacija „Miredita, dobar dan“.
Razgovor počinjemo konstatacijom da film koji je nagrađen prošle godine na Festivalu u Sarajevu kroz priču o kosovskim ženama koje su silovali Srbi, a koje su se potom s nepremostivim problemima sudarile s reakcijama svoje okoline, patrijarhalne >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << sredine, zapravo govori o široko aktuelnim pitanjima.
- Glavna junakinja filma prolazi strašnu dramu jer ima strah od toga kako će društvo prihvatiti to što joj se dogodilo. Kontekst Srbi-Albanci je samo pozadina u okviru koje se stvari dešavaju. Pre svega, reč je o preispitivanju reakcije društva. Divno je ta glavna junakinja odlučila da ide preko društvene osude. Život guraju dalje oni koji ne pristaju - kaže proslavljena glumica za „Blic“.
Film je prvi put gledala prošle godine u Sarajevu.
- Raduje me što sam deo tog projekta. To je, pre svega, zaista dobar film. Ono
Tasovac na otvaranju
Otvaranje festivala „Miredita, dobar dan“, kojem će prisustvovati i ministar Ivan Tasovac, večeras je u 18 u Domu sindikata, nakon selid projekcija filma „Tri prozora i vešanje“. Manifestacija traje do 8. juna. Na Festivalu će biti predstavljena i knjiga Vetona Suroia “Milijarder”, glumica i pevačica Edona Rešitaj će održati koncert, a biće izvedena i predstava “Shoping and fucking” Fatosa Beriše.
što me je uvek, a i ovoga puta, rukovodilo jeste da, kao glumica i umetnik, budem deo nečega što je pre svega umetnost a ne deo nečega što je propaganda ili što ima ko zna kakav cilj. Ovo drugo bi, između ostalog, kompromitovalo moju ličnost. Želim da trajem i ostanem zapamćena po kvalitetu a ne po senzacijama. To sa senzacionalizmom je olako, jeftino i to mogu svakakvi.
Mira Karanović napominje da joj se scenario dopao na prvo čitanje, da je politika tu u drugom planu, kao kontekst, kao elementarna nepogoda pažnja je usmerena na ljudsku dramu koja se unutar toga odvija.
- Umetnost treba da govori o ljudskim sudbinama. Moja uloga u filmu je simbolična, a lično je moj iskaz kojim govorim da je potrebno da se ljudi kroz umetnost povezuju, udružuju. Kako trgovci bez problema obavljaju svoje trange frange poslove...
Ističe zatim:
- Dopadami se da budem među prvima koji uspostavljaju mostove.
A o moći i nemoći kulture da vezuje pokidane niti kaže:
- Svedok sam da moć kulture u trenutku kada se ona dešava nije velika. Ali to je kao kad neko probije led i ili prvi skoči u vodu. Za njima pre ili kasnije krene još neko, zatim sve više. U početku se neko stresa, neko zapomaže kako je voda hladna, ali vremenom svi skoče, ili bar većina. To je činjenica. Recimo, tako je bilo i kada sam počela da sarađujem sa umetnicima iz Bosne. U početku je bila povika a posle je ta povika dosadila, zatim utihnula, počeli su da sarađuju i drugi i sad je to najnormalnije.
Pogledaj vesti o: Autonomna pokrajina Kosovo i Metohija