Izvor: RTS, 27.Nov.2022, 09:19

Od najranijeg uzrasta decu učiti lepom ponašanju, do polaska u školu uticaj porodice je primaran

Vesti o vršnjačkom nasilju, u školama i van njih, uvek iznova otvaraju pitanje - kako ga suzbiti? Stručnjaci kažu da je ovaj problema izazov za celo društvo, a u njegovom rešavanju najvažniji je zajednički rad na prevenciji, od najranijeg uzrasta.
Deca iz vaspitne grupa "Puž", vrtića "Neven" u Kruševcu, dobro znaju : "Lepo ponašanje je kad se neko igra i kad nekog voli", "Nije lepo da se deca biju, da se štipaju i šutiraju".

Srećno >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << dete sreću stvara, kažu u Predškolskoj ustanovi "Nata Veljković" u Kruševcu gde mališane od prvog dana uče pravilima lepog ponašanja, osnovu tolerancije i nenasilja.
"Pričamo sa njima, sa roditeljima, sa decom. Imamo razne radionice, aktivnosti, projekte, tako da smatram da je to osnov za socijalizaciju i neko traženje mesta u društvu", kaže vaspitačica PU "Nata Veljković" Marijana Tošić.
Pedagoškinja Slobodanka Miladinović iz PU "Nata Veljković" Slobodanka Miladinović ističe da ne postoji loše dete.
"Ko je loš u celoj priči? Loši su modeli, jer deca usvajaju oblike ponašanja posmatrajući svoje okruženje. Deca nemaju razvijen sistem vrednosti, mi im ga gradimo", rekla je pedagoškinja Miladinović.
Iako se sa godinama uticaji smenjuju, u najranijm uzrastu porodica je primarna.
"Od rođenja pa do sedme godine kući se dete vaspitava, i ono što je negde bitno, tamo se usađuju te norme i moralne vrednosti. Kad oni dođu sa šest, sedam godina u škole, onda i škole imaju po planu i programu prevenciju", ističe školska psihološkinja Dragana Ćupurdija iz Subotice.
Uz radionice, predavanja za decu i roditelje, filmove, vršnjačku medijaciju, tu su i školski timovi za zaštitu od nasilja kojeg je oduvek bilo, samo su nove tehnologije, fizičkom, socijalnom i psihičkom, pridodale i digitalno.
"Oni ne mogu u potpunosti da izbegnu nasilje zato što je to sastavni deo postojanja. Ali oni mogu da uče, kako da postupaju u trenucima kada dođe do toga da neko isprovocira njih i njihove prijatelje. Ili recimo, mogu da ovladaju nekim socijalnim veštinama, znate ono da broje do 10, da vode računa o tome kakve će biti posledice i onda ih mi kroz neke radionice učimo odgovornom ponašanju, da budu svesni posledica koje njihovo ponašanje može jednog dana da proizvede", objašnjava profesorka Violeta Trajković, sociološkinja gimnazije "Bora Stanković" u Vranju.
Jačanje tolerancije i empatije kod dece - zadatak je škole, društva, a pre svega roditelja koji, gradeći odnos poverenja, treba da imaju uvid i u njihove aktivnosti na društvenim mrežama.
Pogledaj vesti o: Kruševac

Nastavak na RTS...






Povezane vesti

Može li se zadati završni udarac nasilju u školama – ko snosi odgovornost za "faulove"

Izvor: RTS, 27.Nov.2022

Najnovija informacija o vršnjačkom nasilju stiže opet iz Vranja – učenik Ekonomske škole šutirao je učenicu te škole. Vesti o vršnjačkom nasilju, u školama i van njih, uvek iznova otvaraju pitanje – kako ga suzbiti? Kazne postoje, ali i u resornom ministarstvu i u školama kažu...

Nastavak na RTS...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.