Inovativna ideja gimnazijalaca iz Kragujevca među najboljima na svetu

Izvor: SrbijaDanas.com, 07.Dec.2022, 14:07

Inovativna ideja gimnazijalaca iz Kragujevca među najboljima na svetu

Ideja o edukativnoj virtuelnoj sobi nastavnice Katarine Veljković prerasla je u projekat Escape room koji je ušao u finale svetskog takmičenja u konkurenciji sa 50 zemalja i 800 prijavljenih projekata, a onda i osvojio jedno od prva tri pobednička mesta!

Pored predstavnika iz Tunisa i Turske, đaci Prve kragujevačke gimnazije zajedno sa svojom nastavnicom informatike Katarinom, poneli su titulu pobednika na internacionalnom takmičenju Evropske fondacije za obuku i na taj način >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << pokazali i svetu i Srbiji kako obrazovanje može da bude kreativno, izazovno i inspirativno.

- Kada sam saznala da je jedan od nagrađenih projekata naša „Eskejp soba“, prvo sam poslala poruku svojim đacima da smo uspeli, oni su bili oduševljeni jer znaju da se naporan rad isplati. Na prezentaciji projekta Escape room rekla sam da ukoliko ova inovativna ideja osvoji nagradu volela bih da ona podstakne sve nastavnike iz Srbije, ali i regiona da primene ovu metodologiju u svojim učionicama. Ujedno, volela bih da izađu iz svoje zone komfora i da se ohrabre da započnu promene u svojim nastavnim praksama. Obrazovanje zahteva inovacije. Obrazovanje zahteva hrabre nastavnike koji bez ikakvog straha zajedno sa svojim đacima pomeraju granice nastavne prakse. Takođe, obrazovni sistem mora da dozvoli nastavnicima autonomiju kako bi se uopšte desilo kvalitetno učenje od strane učenika i napredak u obrazovanju. Bez slobode u radu svakog nastavnika nema ni ključnih promena u obrazovanju - izjavila je Katarina.

Kako je sve počelo?

Nastavnica IT odeljenja u Kragujevcu Katarina Veljković, koja je svojevremeno proglašena za jednog od 50 najboljih edukatora na svetu, došla je na ideju kako da postojeći nastavni plan i program predmeta Informatika i računarstvo približi većem broju učenika različitih uzrasta.

Uvidevši, kao i svi ostali, da je pažnja đaka izuzetno usmerena ka društvenim mrežama, digitalnim uređajima i tehnologiji, odlučila je da ovu naklonjenost stavi u službu edukacije i obrazovanja. Iz te ideje rodio se projekat Escape room — otvoreni digitalni sadržaj, edukativna igra napravljena uz pomoć Minecraft platforme koja omogućava đacima i nastavnicima da kroz virtuelni svet i na originalan način uče, rade i stvaraju.

Projekat Escape room realizovan je na konkursu Digitalna ekspedicija Izazov u okviru programa „Nova pismenost” koji partnerski sprovode Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Propulsion, a realizuju  Zavod za unapređenje obrazovanja i vaspitanja (ZUOV), Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja (ZVKOV) i Inicijativa „Digitalna Srbija”.
Pogledaj vesti o: Kragujevac

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.