Kingdoms of Amalur Reckoning: nije Oblivion, nije God of War

Izvor: GameInfusion.net, 08.Sep.2011, 16:54   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kingdoms of Amalur Reckoning: nije Oblivion, nije God of War

 

 
Postoji puno razloga zašto bi neko igrao otvoreni nelinearni RPG. Veliki svetovi ukidaju restrikcije linearnih igara i nude pregršt opcija za istraživanje. Priča je, najčešće zadovoljavajuća, i puna sekundarnih misija koje upotpunjuju atmosferu i iluziju velikog živog sveta. U razgovorima sami biramo kakav ćemo čovek, vilenjak, patuljak ili nešto deseto, biti. Možemo se baviti alhemijom, trgovinom ili nekim drugim zadatkom.

Puno je razloga zašto >> Pročitaj celu vest na sajtu GameInfusion.net << bi igrali neki otvoreni RPG, ali, najčešće, borba nije jedan od njih.

Oblivion, Witcher, Dragon Age... čini se da RPG developeri, pogotovo Bioware, konstantno traže rešenje za borbeni sistem. Stalno eksperimentišu, ali nikako ne uspevaju da nađu nešto što je podjednako atraktivno, a zadovoljava RPG standarde.


 
Naime, nije lako pronaći efektivno rešenje za akciju kada svakim potezom vas, vaših saboraca i protivnka, rukovodi sila brojeva: parametara koji definišu svaki aspekt sukoba. Koliko god ovaj žanar napredovao, borba uvek deluje inferiorna u odnosu na akcione naslove.

Big Huge Games je rešen ovo da promeni. Kingdoms of Amalur: Reckoning biće otvoreni nelinerarni RPG sa borbom u hack’n’slash fazonu. To ne znači da se od igrača traži da budu brži od senke sopstvenih prstiju dok iz memorije izvlače kombinacije za stotine komboa. Kingdom of Amalur: Reckoning nije akciona igra, ali dosta pozajmljuje od žanra.

Umesto da vaš lik, iz prvog lica, mlatara oružjem kao da bije komarce ili da nespretno histeriše iz izometrijske perspektive,  heroji igre Kingdom of Amalur kreću se poput Kratosa i sličnih junaka akcionih igara. Borba je brza, intezivna i fluidna, bez pauza za taktiziranje, pa samim tim i atraktivna. Vaš lik će vezivati udarce u komboe, dok efektivno mlati jednog ili više protivnika.

Poslednji RPG koji je, bar približno, kada se o akciji radi, podsećao na Kingdoms of Amalur: Reckoning bio je Bioware-ov Jade Empire. Samo je nova igra Big Huge Games-a znatno ambiciozniji projekat.



 
Sem komboa, koji se vezuju udarcima mapiranim na svega dva tastera (ipak je ovo RPG!), likovi će posedovati sposobnosti, koje, naravno, zavise od klase. Kombinacija melee komboa sa standardnim fantasy moćima garantuju bogato iskustvo i borbu koja može privući i gejmere inače nezainteresovane za ovaj žanar.

Kingdoms of Amalur: Reckoning je RPG, ne akciona igra. Kada se to ima u vidu, akcija Big Huge Games-a deluje impresivno. Ovo igra "odluke o ishodu" i dalje donosi na osnovu složenog RPG sistema, ali izgleda dovoljno atraktivno da jedan od "najštreberskijih" žanrova čini znatno privlačnijim. Zato se unapred radujemo ovom osveženju.

Naravno, u Kingdoms of Amalur: Reckoning borba je samo jedan fragment onoga što igra nudi. Postoji razrađen crafting sistem, bogat loot koji nudi neverovatno puno opcija personalizacije, različite lokacije, kako raznovrsni hub-ovi, tako "ručno pravljene", a ne kompjuterski generisane, tamnice. Tu su i avanturistički elementi, kao i dijalozi gde sami birate ishod.


 
Akcija nije jedini aspekt igre koji je rešen na moderan način. Progres lika je sada fleksibilniji, pa su otključana mnoga stabla razvoja. Igru možete početi kao ratnik, a završiti je sasvim drugačije.

Tvrdokornim ljubiteljima RPG-a akcija ne bi trebala mnogo da smeta, ako Big Huge Game ispuni očekivanja vezana za veličinu i ozbiljnost ove igre. Ono što će im definitivno zasmetati je grafika: iako izgleda dobro, Kingdoms of Amalur: Reckoning podseća na MMORPG naslove današnjice.

Šarenolika "bezbrižna" grafika ne ide uz priču mračne epske fantastike koju je studio pripremio, ali je to posledica pokušaja približavanja mlađim generacijama. Ipak, teško je da će Kingdoms of Amalur: Reckoning biti prihvaćen od strane fanova akcinoih igara. Ako igra "izvisi" i kod RPG-ovaca, ovo ostvarenje ispostaviće se kao loš izbor za EA...

Ipak, to se, verovatno neće desiti, jer igra donosi dovoljno inovacije da svako ko želi da proba nešto novo bude definitivno zainteresovan.

Hoće li Kingdoms of Amalur ispuniti očekivanja znaćemo 7. februara kada izlazi za PC, Xbox 360 i Playstation 3.

Da pročitate sve detalje i pogledate sve trejlere i slike vezane za Kingdoms of Amalur: Reckoning, posetite našu bazu igara.
 
 

Nastavak na GameInfusion.net...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta GameInfusion.net. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta GameInfusion.net. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.