Call of Juarez: The Cartel opis

Izvor: GameInfusion.net, 08.Sep.2011, 22:07   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Call of Juarez: The Cartel opis

 

 
Prašina, šeširi, marame, revolveri... To je ono po čemu je Call of Juarez prepoznatljiv.

Retko ko pamti likove, radnju ili nešto drugo što je karakterisalo prethodna dva dela, ali svi se sećaju orkuženja i atmosfere. Vestern tematika je popularna, dobrim delom i zato što je retka na gejming sceni, a to je dokazao i Rockstar sa svojim Red Dead Redemption. Nažalost, izgubili smo dobar "kaubojac" a dobili" paaa, nismo dobili ništa.

Da li >> Pročitaj celu vest na sajtu GameInfusion.net << je hrabar, ili možda nepromišljen potez odreći se najjačeg aduta koji je igra imala? To je najbolje da prosudite sami.

Techland je rešio da malo proputuje kroz vreme i radnju igre je smestio u moderno doba, modernu Ameriku. I na tom putovanju je nešto debelo krenulo loše. Napravljena je igra koja nema dušu, koja je, što bi se na engleskom reklo "meh" i koja će imati kratak životni vek među igračima. Nestaće u moru ispod prosečnih pucačina, na tržištu koje ne trpi bezličnost i nedorečenost. Jednostavno, nema čime da se zadrži na površini.

Narko kartel je odlučio da baci rukavicu u lice Americi, drznuvši se da iz Meksika bombarduje zgradu DEA u Los Anđelesu i to još na državni praznik, 4. jula. Kako narogušeni Amerikanci ne bi odmah krenuli u vojne intervencije protiv južnog suseda, tri službe bezbednosti, DEA, FBI i LAPD, šalju po jednog svog čoveka da zajedničkim snagama reše problem Mendoza kartela.


 
Vi ste u ulozi jednog od tih agenata. Na raspolaganju su Ben McCall, detektiv losanđeleske policije, koji je takođe i predak protagoniste prvog dela serijala. Čovek opakog izgleda, vijetnamski veteran, odeven u stilu mačo mena sa divljeg zapada, kao opaki revolveraš. Tu su još agent DEA Eddie Guerra, latinoameričkog porekla, koji, ironije radi, učestvuje u dilovanju droge i u dugovima je do guše, kao i agent FBI Kim Evans, tamnoputa devojka koja ima brata u bandi kojeg pokušava da izvuče. Neka se javi neko ko ne prepoznaje kliše u svemu ovome. Klasični stereotipi vezani za različite rase, toliko puta viđeni da je prirodna reakcija našeg čoveka " Ma daj! Dokle više?! ''. Nedostaje još Kinez, kompjuterski genije pa da svi budu na broju.

Tročlana družina nije međusobno privržena, a to je, između ostalog, odraz rivaliteta između agencija. Povrh toga, svako od njih ima tajni cilj. Dobro zamišljena ideja koja je loše implemetnirana. Situacija je sledeća: svaki lik skuplja određene objekte na mapi i cilj je da to izvrši tajno, odnosno da ga kolege ne primete. Kao nagradu dobijate iskustvene poene koji služe za kupovinu oružja, a ako vas uhvate na delu, ne dobijate ništa. Problem je i što su ti objekti uvek na istom mestu, tako da ćete znati kuda vaš saborac ide i krenuti za njim, jer će vam hvatanje "in flagranti" doneti poene. Ovo se odnosi samo na co-op, jer kada igrate sami, AI će vas čekati na čekpointu, tako da se onda gubi smisao.


 
Cela igra se svodi na pucanje, pucanje i samo pucanje. To, naravno, ne mora da bude mana i mnoge igre se zasnivaju isključivo na tome. Međutim ukoliko je borba monotona, dosadna i repetitivna, uz loš AI, onda to već ne funkcioniše. Napucavanja su isprekidana sekvencama vožnje koja je podjednako dosadna kao i borba. Ako igrate sami, uvek ste u ulozi vozača, a pošto postoji mogućnost da se nagnete kroz prozor i pucate, naravno ukoliko niste za volanom, onda je jasno da će se AI bolje zabaviti od vas. Dosandoj borbi ne pomaže ni "Concentration Mode" koji aktivira prilično kratkotrajan bullet time koji ne traje dovoljno dugo da bude koristan.

Pohvalno je što je razvijen novi endžin, Chrome Engine 5, koji je doživeo svoj debi u ovoj igri. Samim tim igra izgleda drugačije, ali ne i bolje. Teksture se sporo učitavaju što se vidi već u prvoj misiji u šumi. Glasovna gluma i produkcija su loši. Prevod će retko pravovremeno izlaziti, a saborci će ponavljati nekoliko fraza poput "If we didn't have your back, you'd be f****** dead" uz stalno vikalje "left" ili "right" govoreći gde su neprijatelji.

Kada se sve sabere i oduzme, veliki promašaj. Posle dve sasvim zadovoljavajuće igre, izbaciti jednu ovakvu koja se ne može smatrati ni pristojnom, nikako nije dobar potez poljskog razvojnog tima. Postavlja se pitanje da li su je uopšte odigrali pre puštanja u prodaju, ili su je razvili tek onako, da isprobaju novi endžin za Dead Island.
 
Miloš MLADENOVIĆ
 
 

 

Nastavak na GameInfusion.net...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta GameInfusion.net. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta GameInfusion.net. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.