Black Ops 2 opis: pucačina koju (ni)smo očekivali

Izvor: GameInfusion.net, 02.Dec.2012, 21:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Black Ops 2 opis: pucačina koju (ni)smo očekivali

 
Ok, svi znamo zašto ste ovde, na ovoj stranici, ako niste igrali Black Ops 2. Zato bez daljeg odlaganja, da najpre odgovorimo na to pitanje: ne, najnovija igra Call of Duty franšize nije prvi znak njenog slabljenja. 
 
Activision i Treyarch su, čini se, sprečili da kap prelije čašu, dovoljnom dozom inovacije u solo iskustvu, te modifikacijama multiplayera koje omogućavaju početnicima lakši i manje brutalan ulazak u svet frenetične online akcije.
 
Black Ops 2 je bio predestiniran sudbinom svojih prethodnika da i ove godine bude najprodavaniji igrački naslov, ali znaci umora franšize koja caruje već pet godina, a postoji uspešno još i duže, nisu vidljivi. Promene se možda neće svima dopasti, ali one, ipak, predstavljaju korak unapred.
 

 
Solo iskustvo: Iz hodnika u arenu  
Najveća inovacija odnosi se na solo iskustvo: linearni hodnici su dobrim delom zamenjeni arenama kakve inače možete naći u multiplayeru, dok faktor izbora utiče na sledeće izazove, kao i na završnicu igre, jer Black Ops 2 ima čak šest različitih krajeva.
 
Treyarch je, verovali ili ne, eksperimentisao i sa pseudo-strateškim elementima, ali je sve što je urađeno na polju inovacije, ograničeno kako ne bi zbunilo stare fanove, te zakomplikovalo gameplay početnicima. Sve je i dalje prejednostavno, a igranje i na srednjem nivou težine je tek šetnja u parku. Iako ima izbora, igra će vas, kao i do sada, pažljivo držati za ručicu, da se ne namučite i da ne bi odustali od nje.
 
Ipak, sve je zanimljivije zbog multiplayer osećaja koji je prisutan i u solo iskustvo: pre svake misije imaćete priliku da personalizujete vaše oružje i dodatke, a misije se mogu podelite na one koje su vezane za priču, te su često linearnijeg karaktera, u starom stilu akcionog blokbastera, i na Strike Force misije, gde preuzimate kontrolu nad celim timom hi-tech specijaliaca i botova.
 
Strike Force misije pružaju priliku za izdavanje komandi, iz prvog lica, te iz taktičkog pregleda, kada igara poprima pseudostrateški karakter. Takođe, možete da “zaposednete” tela bilo kog operativca, bota ili tureta na vašoj strani, kako bi brzo stigli do mesta gde ste najpotrebniji. Ove misije su intezivne i zanimljive, ali se strategija gubi u akciji, te ćete najčešće izdavati grupno naređenje svima i preuzimati stvari u svoje ruke, u svakoj situaciji.
 

 
Black Ops 2 uvodi i faktor uzroka i posledice: izbor koga ćete ubiti, da li ćete pronaći skrivene regije i obaveštajne podatke na mapi, uticaće na postavku sledećih Strike Force misija. Zato je tradicionalni game over rezervisan samo za misije gde napreduje priča, dok u Strike Force slučaju, možete da odlučite da živite sa svojim (ne)uspesima i trpite posledice.
 
Što se same priče tiče, ona je smešna i predstavlja svojevrsnu “ratnu pornjavinu”, uprkos nekim dobrim idejama. Priča se proteže kroz dva vremenska perioda i prati dve generacije ratnika, a po prvi put su se pisci “potrudili” da antagonistu učine zanimljivijim od glavnih heroja, dajući mu ljudsku dimenziju. Iako neuverljiv, tragični Menendez je žrtva koliko i krvnik, neko ko svoju ideologiju koristi kao sredstvo za ostvarivanje svoga cilja: osvete.
 
Tako Menendez krade slavu Vudsu, Mejsonu i ostalim znojavim high-on-testesteron herojima, na način na koji to radi Cristopher Waltz u Inglourious Basterds ili Ledžer kao Joker u drugom Nolanovom Betmenu. Kada smo već kod “Mračnog viteza”, jedan od potpisnika Black Ops 2 scenarija je pisac koji je i ko-autor Betmena, pa je nešto zajedničko između trenutno dva najpopularnija proizvoda industrije zabave itekako vidljivo: i Bejn i Menendez su anarhisti, fundamentalističko-militantno otelotvorenje nekog ko bi mogao biti vođa Occupy pokreta, 99 posto i sl. Menendez je poput ludog Asanaža, pa se, imajući u vidu sve ovo postavlja pitanje kakva je latentna funkcija ovih proizvoda - ako je uopšte ima i ako dežurni društveni kritičari sve ovo nisu istripovali.
 
Ali, to je tema za neku drugu priliku... 
 

 
Black Ops 2 je, u svakom slučaju, lepša igra od svog prethodnika, bolje optimizovana, sa više različitih boja, umesto monotonije istih tonova, dok je sama mehanika pucanja perfektna, kao i do sada. AI je, s druge strane, sve gluplji, s pravilom da što ih je više, to su veći imbecili, jer samo jure na vas. Inteligencija saboraca u Strike Force misijama takođe nije ništa što bi trebalo pohvaliti.
 
Dok je postavka iz prošlosti nešto na šta smo navikli, bliska i uverljiva budućnost Black Ops-a 2 je šok na početku, ali ćete se brzo navići na nova moderna oružja i predmete.
 
Multiplayer: fleksibilniji i bogatiji  
Promene unete u multiplayer segment igre nisu toliko očigledne, ali svakako iskustvo čine boljim za početnike, ali i za veterane. Početnici sada imaju priliku da se uvežbaju igrajući sa botovima.
 
Personalizacija je sada još fleksibilnija, zahvaljujući Pick 10 principu koji podrazumeva da odaberete deset stvari, o čemu god da se radi. Na taj način možete eksperimentisati sa svakakvim kombinacijama, dok tražite idealan balans koji najviše odgovara vašem stilu.
 
Killstreaks su zamenjeni Scorestreaks sistemom. Ovo nećete primetiti ako igrati Deathmatch, ali u drugim modovima osetićete koliko vas igra nagrađuje ako ispunjavate ciljeve i igrate kao timski igrač.
 

 
Ako igrate Black Ops 2 na konzolama, iskustvo je bogatije za Call of Duty: Elite, platformu koja brzo servira nove sadržaje, te omogućava duboku društvenu integraciju, uključujući snimanje i čak “emitovanje” mečeva.
 
Kada se na ovo doda i kooperativni zombi mod, Black Ops 2 je akciona igra i pucačina koja je dovoljno bogata mogućnostima da vredi svaki uložen dinar, ako ste zainteresovani za intezivni i uzbudljivi multiplayer sa permanentnim razvojem likova.
 
Međutim, ako niste fan Call of Duty igara, te ne trpite moderni game design, onda inovacije koje je Treyarch pripremio neće biti dovoljne da zaista zavolite Black Ops 2.
 

Call of Duty: Black Ops 2 ustupio nam je ovlašćeni uvoznik za Activision, kompanija ComputerLand.        
 

Nastavak na GameInfusion.net...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta GameInfusion.net. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta GameInfusion.net. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.