Weibo: Bes se širi brže od radosti

Izvor: B92, 22.Sep.2013, 15:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Weibo: Bes se širi brže od radosti

Tim istraživača je analizirao izbor reči i znakove emocija koje uobičajeno korisnici ostavljau na kineskoj društvenoj mreži Weibo i podelili ih u tri kategorije: bes, tuga i gađenje, a ustanovljeno je da se bes na mreži širi mnogo brže od radosti.

Istraživanje je sprovedeno o tome kakav uticaj poruke imaju na druge korisnike, a rezultati su pokazali da se iskazivanje gneva brže šire nego izraz radosti.

Jedno od objašnjennja bi po nekima mogl0 da bude i to >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << što gnevni ljudi imaju za prijatelje više takođe gnevnih ljudi, jedan je od zaključaka istraživanja.

Tim sa jednog univerziteta u Pekingu saopštio je da njihov rad na istraživanju može da pruži bolji uvid u to kako se informacije šire preko društvenih mreža i utiču na ostale korisnike.

"Korisnici mreže Weibo imaju vrlo često potrebu da repostuju gnevne poruke koje postavljaju njihovi prijatelji, ali će za kompletnu analizu ove pojave biti potrebno sprovesti još nekoliko istraživanja" reako je Ki Hsu jedan od koautora studije.

Angažovani u ovom istraživanju su analizirali repostovane poruke koje su okarakterisane kao gnevne i većina njih se odnosila da društvene probleme u Kini ili na diplomatske probleme Kine i stranih zemalja.

Društvena mreža Weibo je postala najzgodniji kanal za građane Kine na kome mogu da učestvuju u diskusiji o društvenim problemima i da izraze svoju zabrinutost o svakodnevnim problemima.

Stručnjaci smatraju da bi ove podatke trebalo sagledati i sa sociloškog aspekta, jer veruju da bi raspoloženje koje se iskazuje na društvenim mrežama može ubrzati formiranje javnog mnjenja i kolektivnog ponašanja građana.

Istraživački tim je sakupio više od 70 miliona poruka od preko 200.000 korisnika ove kineske društvene mreže za vreme jednog šestomedečnog perioda u 2010. godini i analizirao ključne teme i koliko puta su poruke repostovane.

Poruke koje su sadržale u sebi tugu nisu se širile toliko brzo, jer je bilo potrebno dodatno objašnjenje i istraživanje zbog čega je takva poruka nastala.

Međutim doktor Kristo Vilson koj takođe proučava dešavanja na mreži Weibo, a nije deo tima koji je pravio ovo istraživanje, smatra da sami rezultati uopšte ne odgovaraju njihovom tumačenju.

"Autori ove studije su pokazali rezultate koji pokazuju da postoje ljudi sa posebno emocionalnom predispozicijom i potrebom da komuniciraju sa drugima, ali da li će informacija biti prosleđena dalje u okviru te "gnevne" grupe niko ne može da predvidi. To zavisi od mnogo nama nepoznatih i sasvim subjektivnih faktora", rekao je Vilson.

"Rad zaista pokazuje trend da se "gnevni ljudi" grupišu zajedno, ali to zaista ne znači da se preko njih širi informacija. To je vrlo smela tvrdnja", dodao je on.

Kineska društvena mreža Weibo je ekvivalent Tviteru, ima preko 500 miliona korisnika koji dnevno na njoj stavljaju u proseku oko 100 miliona poruka.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Weibo: Bes se širi brže od radosti

Izvor: B92, 22.Sep.2013

Tim istraživača je analizirao izbor reči i znakove emocija koje uobičajeno korisnici ostavljau na kineskoj društvenoj mreži Weibo i podelili ih u tri kategorije: bes, tuga i gađenje, a ustanovljeno je da se bes na mreži širi mnogo brže od radosti...Istraživanje je sprovedeno o tome kakav uticaj...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.