Opasne ponude: tri od četiri potrošača iz Srbije bi ostavilo svoje lične podatke na mreži u zamenu za veći popust

Izvor: Objava, 27.Nov.2020, 10:04

Opasne ponude: tri od četiri potrošača iz Srbije bi ostavilo svoje lične podatke na mreži u zamenu za veći popust

• Tri od četiri (76.2%) potrošača iz Srbije spremno je da podeli svoje lične informacije sa prodavcima kako bi ostvarili velike popuste,
• Svega trećina (33%) potrošača u Evropi i gotovo petina (22.2%) potrošača iz Srbije odustalo bi od kupovine na veb-sajtu koji ne izgleda autentično
• Tek četvrtina (25%) evropskih i manje od petine (18.1%) ispitanika u Srbiji svesni su da su prevare češće tokom praznika i perioda rasprodaje

Kako u Srbiji, tako i širom Evrope, građani se okreću štednji zabrinuti posebno zbog gubitaka radnih mesta koje je izazvala Covid-19 pandemija. Kako bi se pridržavali mera socijalnog distanciranja, sve manje vremena provode u klasičnim prodavnicama. Istraživanje je međutim pokazalo i da su potrošači spremni da preuzmu veći rizik kada je reč o njihovim ličnim podacima, kako bi osigurali popuste i uštedeli novac tokom praznika. Najnovije istraživanje kompanije Kaspersky pokazalo je da su 3 od četiri (76.2%) potrošača iz Srbije spremni da podele svoje lične informacije kao što su email adrese i brojevi telefona sa prodavcima, kako bi ostvarili veće popuste tokom praznične kupovine. Nije za utehu što je ovo nešto bolji rezultat od evropskog proseka, gde bi isto uradilo čak četiri od pet (84%) evropskih potrošača.
Kako se sezona praznika približava, mnogi potrošači opredeljuju budžet za potrošnju i pokušavaju da uštede što više mogu. Ova situacija je dovela do toga da su mnogi potrošači spremni da preuzmu rizik kako bi ostvarili veći popust. Nešto manje od petine (18.1%) ispitanika u Srbiji i svega četvrtina (25%) evropskih ispitanika svesno je da su prevare češće tokom praznika i perioda rasprodaje i nisu spremni da rizikuju zarad velikih popusta. Tek svaki deveti (11.8%) ispitanik iz Srbije izjavio je da će za vreme prazničnih rasprodaja kupovati samo kod velikih brendova kako bi izbegao bezbednosne rizike. Ovoga je svestan svaki peti (17%) ispitanik u Evropi
Nalazi kompanije Kaspersky takođe pokazuju da je samo mali broj potrošača svestan da nevolje mogu nastati ukoliko nisu dovoljno oprezni prilikom onlajn kupovine – posebno uzimajući u obzir da je praznični period poznat po fišing prevarama. Na primer malo više od petine (22.2%) ispitanika u Srbiji i trećina (33%) evropskih ispitanika izjavili su da nisu spremni da posete veb-sajt koji ne izgleda autentično. Značajan deo ispitanika u Srbiji (38.9%) pokazali su nešto veće iskustvo od proseka Evrope (29%) kada je reč o potencijalnim bezbednosnim rizicima povezanim sa nepoznatim brendovima koji nude velike popuste, a za koje se može ispostaviti da su prevara.
.
„Kupovina na internetu je primamljiv i lak način da potrošimo svoj teško stečeni novac. Imejl poruke sa povoljnim ponudama i popustima stižu u naše prijemno sanduče i sa samo nekoliko klikova možemo poručiti robu bez da napuštamo udobnost svog doma. Međutim, ovo u najboljem slučaju može biti rizičan posao. Kako se predviđa, ovo će biti jedna od najprometnijih Black Friday sezona ikada za onlajn prodavce. Brendovi su započelli sezonsku prodaju nedeljama pre čuvenog petka, a prevaranti su spremniji više nego obično da iskoriste neoprezne potrošače. S obzirom na godinu za nama, bilo kakve pogodbe ili veći popusti biće vrlo primamljivi jer mnogi potrošači pokušavaju da iskoriste praznični period na najbolji mogući način. Međutim, savetujemo kupce da budu pažljivi i razmisle o podacima koje ostavljaju u želji za povoljnom ponudom. Razmislite da li je apsolutno neophodno deliti lične podatke za svaku kupovinu, a ako nije, da li je to samo trik koji će vas namamiti da otkrijete svoje podatke. Proveravanjem verodostojnosti ponude pre obavljanja kupovine, potrošači mogu smanjiti rizik od potencijalnih zamki i uživati u praznicima “, komentariše Dejvid Em (David Emm), glavni istraživač bezbednosti, Kaspersky.
Svi kupci koji tragaju za najboljim ponudama savetuju se da budu oprezni i da vode računa o potencijalnim prevarama dok obavljaju svoju onlajn prazničnu kupovinu. Kupujte bezbedno onlajn tokom ove praznične sezone tako što ćete se pridržavati naših saveta:

• Kupujte samo u legitimnim onlajn prodavnicama. Uvek je bezbednije da sami ukucate adresu, ili da je odaberete preko svoje bookmark opcije, nego da kliknete na link. Obratite pažnju na polje za adresu na svom pregledaču kako biste proverili da li je veb-sajt koji posećujete ispravan i bezbedan
• Izvršite kupovinu koristeći bezbedne metode plaćanja. Platite sa kreditnim karticama ili pomoću servisa za plaćanje kako bi transakcija bila zaštićena
• Dobro proverite popuste. Ukoliko obaveštenje o popustu dobijete putem i-mejla ili poruke, proverite da li su pošiljalac i svi veb-linkovi legitimni pre nego što kliknete na njih
• Redovno ažurirajte kako softver svog uređaja tako i aplikacije i zaštitite sve svoje uređaje pouzdanim proizvodom za bezbednost na internetu. Sajberbezbednosna rešenja sa anti-fišing tehnologijama zasnovanim na ponašanju, kao što je Kaspersky Total Security, mogu da vam pošalju notifikacije ukoliko pokušate da posetite fišing veb-stranicu
• Upravljajte svojim lozinkama. Password managers rešenja mogu da vam pomognu pri kupovini tako što će bezbedno sačuvati vaše akreditive, kako bi vaše lozinke bile jedinstvene za sve vaše onlajn naloge