Metal Gear Solid 5 The Phantom Pain: Prekretnica za Konami

Izvor: B92, 02.Sep.2015, 15:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Metal Gear Solid 5 The Phantom Pain: Prekretnica za Konami

Dugoočekivani Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain konačno je dostupan svim ljubiteljima franšize i po svemu sudeći za Konami predstavlja veliku prekretnicu.

Osim što je na mnogim gejming sajtovima već osvojio najvišu ocenu, nastavak Metal Geara obeležiće i odlazak kreatora serijala Hidea Kođime, koji je za Konami radio punih 30 godina.

Naziv “Fantomski bol” (bol koji čovek oseća u onom delu tela koji više nema) tako se i simbolično uklapa u situaciju >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << u kojoj je sada ta kompanija, budući da Kođimin odlazak ne može biti neprimećen.

Ni njemu nije lako. Objavio je dirljiv snimak kojim se oprostio od svojih saradnika i fanova i koji naprosto morate pogledati, ako ste ikad čuli za Metal Gear.

No, Kođima odlazi u velikom stilu. Iza sebe ostavlja, po svemu sudeći, pravo remek delo – igru o avanturama Snejka (Big Boss) koja zatvara krug koji je kreator ucrtavao protekle tri decenije.

Događaji su smešteni između nastavka “Peace Walker” i originalnog Metal Geara iz 1987. i predstavljaju “kariku koja nedostaje” između te dve igre. “The Phantom Pain” je prilika da saznate kako se Big Boss transformisao iz saosećajnog heroja u jednog od najpoznatijih zlikovaca sveta igara.

Igrači koji nisu igrali prošlogodišnji “Ground Zerous” mogu se naći u neobranom grožđu. “Phantom Pain” ne gubi mnogo vremena da igrače uvede u priču, ali im saopštava da su u osvetničkoj misiji – izgradnje Snejkove privatne vojske.

Kako bi napravio armiju pod nazivom Diamond Dogs i proširili uporište grupe Mother Base, Big Boss ide u plaćeničke misije i prikuplja novac. Neke od njih su eliminisanje vojnih komandanata, rastruranje infrastrukture okupacionim silama i mnoge druge.

Oružja ima više nego dovoljno, kao i potrebnih alata i taktika za skrivanje i borbu. Može se tiho ušunjati i ošamutiti protivnike trankvilajzerima, krenuti u silovit atak iz vazduha, ili snajperom “raščistiti” kompletnu bazu.

Jedno od najefikasnijih pomagala koje ima Big Boss je njegov dvogled. Kao što se vidi i u prologu igre Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes, posmatranje bojnog polja je od ključnog značaja za vaš napredak u “The Phantom Pain”. Big Boss zahvaljujući tome može obeležiti neprijatelje i pratiti njihovu lokaciju kao da je vidovit. Neobeleženi neprijatelji vas mogu iznenaditi i uništiti vašu savršeno isplaniranu zasedu.

Svakako najzabavnija mogućnost koju ćete imati u igri je Fulton sistem koji omogućava Big Bossu da pričvrsti balon za neprijateljske vojnike, kamione, tenkove, oružje, pa čak i divlje životinje i zatim ih prebaci u Mother Base letelicom učinivši ih delom Diamond Dogs vojske.

Upravljanje Mother Base utvrđenjem jedno je od najprijatnijih iznenađenja u ovoj igri. Kada dovodite nove regrute u Diamond Dogs, raspoređujete ih u različite timove, u zavisnosti od njihovih veština, a oni zatim rade na novim tehnologijama koje Big Boss kasnije koristi u misijama. Duga je lista zadataka koje možete dodeliti ovim timovima.

Ono što vam se možda neće dopasti je to što se u bazu često morate vraćati, nekad radi narativa, a nekad kako biste održali polet ili se barem istuširali.

Big Boss ima i mnogo saveznika, koji mu mogu biti od pomoći u misijama. Prvi, po imenu D-Horse, jedva je nešto više od vozila koje prevozi Big Bossa od tačke A do tačke B. Druga dva drugara, DD pas i devojka u bikiniju po imenu Kvajet, s druge strane, potpuno menjaju način na koji možete igrati The Phantom Pain. Koga ćete odabrati u velikoj meri zavisi od misija.

DD služi kao odličan izviđač u operacijama, njuši pretnje na bojištu, obeležava ih i tako proširuje domet samog Big Bossa, iako nije naročito koristan u borbi.

I Kvajet može biti vrlo korisna u misijama, tako što odvlači pažnju neprijateljima i sprečava da Big Boss bude uhvaćen.

Pravo je čudo koliko malo Phantom Pain zavisi od narativa. Najbolje trenutke imaćete u onim delovima igre koje ste sami osmislili. Ovo je svakako najmanje “pisan” Metal Gear, ali je zato najviše prepušten igraču. Ako je to vaša “priča”, sigurno ćete uživati.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.