Kako će naplatiti web?

Izvor: B92, 10.Jul.2010, 11:05   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako će naplatiti web?

Kako ćemo zaraditi na distribuciji digitalnog sadržaja? Neće Obama valjda stvarno povećati porez na kapitalnu dobit... I misli li se Stiv Džobs konačno pojaviti?

Izvor: Jutarnji.hr




Tim je pitanjima ove godine počeo godišnji skup medijskih mogula u San Veliju u Ajdahu, događaj koji je za 27 godina iznedrio gotovo sve najveće medijske dilove.

Na luksuznom imanju investicione banke Allen&Co, vladari osovine Hollywooda - Wall Street >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << - Silicijumska dolina pre deset godina su dogovorili posao veka, nesrećnu integraciju AOL-a i Time Warnera, vrednu 350 milijardi dolara.

Pre četiri godine stara garda je tamo svečano prigrlila budućnost i momke s YouTubea, a prošle godine, uz nešto se muke i gunđanja, suočila s Twitterom. Ali sve to je bilo nekad.

Čekajući Džobsa

Merdok, Bafet, Cukerberg, Iger i Diler,svaki od okupljenih ove godine vredi 30-40 posto više nego prošle. Ali ovo im nije bila najbolja godina.

Nikome osim Stiv Džobsu koji je pokorio svet iPadom i iPhoneom4. Gosti San Velija su još u traumi od svetske krize i nestabilna ekonomija blokira im vizije iako se novca za investicije nudi sve više. Ako iko može učiniti da u San Veliju opet proradi strast za rizikom, da sokovi poteku, to je Stiv Džobs, slažu se komentatori.

Džobs je na listi gostiju, ali nije potvrdio dolazak. Google je zasad jedini hrabri učesnik s ponudom od 700 miliona dolara za ITA-u, softversku firmu koja je smislila revolucionarne sisteme za sve vezano uz prodaju putovanja.

Mere izolacije ovog puta su veće nego ikad, novinarskih zvezda koje su se tamo uvek nalazile gotovo da nema, a reporterima je otežan pristup. Twitter se ipak ne može pobediti.

Ljubav i YouTube

Od vesti koje cure, među zanimljivim su da su u novu stalnu postavu San Velija ušli osnivači LinkedIna i Zynge, direktor Sonyja Hauard Stinger ignorisao je skup i otišao na Svetsko fudbalsko prvenstvo, Merdokovi ljudi su demantovali da planiraju da prodaju MySpace, a niko ne zna, iako bi hjeli, o čemu je toliko dugo osnivač Facebooka Mark Cukerberg razgovarao s kreatorom najbrže rastućeg internet biznisa u Aziji, kinesko-japanskog pretraživača Baidu.

Nabačeno je da bi ESPN mogao napasti Foxov fudbalski kanal u Americi specijalizovanim kanalom, a Voren Bafet, "prorok iz Omahe”, uživao je u neobaveznim intervjuima u kojima je pričao o bezuslovnoj ljubavi, priznao da se satima ne može odlepiti od YouTubea i najavio Opri da će od nje uskoro zatražiti koji milion za humanitarnu inicijativu koju je pokrenuo s Bilom i Melindom Gejts.

Bob Iger, direktor Disneyja, najveće svetske medijske kompanije, priča da bi Obama već trebalo da prizna da je entertainment najjači američki izvozni proizvod i olakša mu život. Ne govori o pričama da jedva čeka da kupi ABC.

Biznis uz Merdoka

Rupert Merdok gura svoju strategiju naplate svog medijskog digitalnog sadržaja i nije usamljen, naprotiv. Direktor Discoveryja Dejvid Zaslav otvoreno ga podržava.

Ostali su spremni da raspravljaju o modelima naplate, ali većina se slaže da je ideja o besplatnom sadržaju propala nekako istovremeno kad je završena vladavina tradicionalnih medija.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.