Imperija ne uzvraća udarac

Izvor: B92, 01.Dec.2010, 12:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Imperija ne uzvraća udarac

Star Wars: The Force Unleashed II za glavnog junaka ponovo ima Starkillera, tajnog šegrta Darta Vejdera koji je u oba potencijalna kraja prethodne igre završio kao leš. Da li ovo znači da ćete voditi zombi Starkillera?

Igor Conić




Ne, nego klona. Čujem vas kako uzdišete, i nama je dosta klonova, legija droida i drugih tripova Džordža Lukasa koji su upropastili Star Wars, ali šta je, tu je: Imperija se neće uništiti sama od sebe, red je >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << da njenom raspadu doprinesemo i mi.

Svaka dobra Star Wars priča mora da ima nekakvu začkoljicu. Kvaka Force Unleashed II je to što Starkiller nije siguran da je klon: Dart Vejder tvrdi da jeste, ali ko normalan još veruje mračnom i zlokobnom Sith Lordu? Tokom većeg dela igre nećete biti sigurni da li ste zapravo preživeli sukob sa imperatorom Palpatinom iz finala prve igre, ili ste uzgojeni u tanku od ćelije originalnog Starkillera.

Nažalost, igra vam na to pitanje neće odgovoriti, što je prvi veliki minus koji beležimo. Kvalitet priče u igri je, generalno, niži nego u originalnoj igri. Kao prvo, nema transformacije glavnog junaka od Vejderovog aparatčika u viteza svetla koji pomaže formiranju Saveza pobunjenika; kao drugo, kratkoća kampanje onemogućava da se taj i takav "zapletić" razvije u nešto što ima smisla i što bi bilo dostojno renomena Zvezdanih Ratova. Star Wars: The Force Unleashed Iije igra koju ćete početi da zaboravljate pet minuta posle završne klape, što je prilično porazno.

Na gameplay polju, igra ne nudi neke posebne izmene u odnosu na prvi deo. Svetlosna sablja + džedajske moći + quicktime promtovi... Imate tri pokušaja da pronađete uljeza koji je sve upropastio...

Svaki protivnik srednje veličine u igri (AT-ST, roboti sa štitom i drugi) pored normalnog tretmana silom i sabljom traži i quick-time sekvencu da bi bio dokosuren, što posle određenog vremena postaje vrlo, vrlo dosadno.

Boss fajtovi slede isti dosadni princip, mada njih vadi kakva-takva spektakularnost na vizuelnom polju. Sve bi to možda i bilo donekle u redu da vam igra sve vreme ne suflira šta treba da radite bossu ili mobu, kako u formi tekstualnog prompta, tako i u obliku radio komunikacije sa drugim likovima u igri. Stiče se utisak da smatraju da igrači koji nisu u stanju da samostalno "provale" ni najmanju sitnicu u igri. Upotreba moći i njihovo kombinovanje sa seckanjem svetlosnim sabljama je možda jedini elemenat igre za koji se bez rezerve može tvrditi da zaista vredi, ali to, uzeto samo za sebe, nije dovoljno da utisak o igri podigne iz ponora u kojem se nalazi.

A grafika, valja li grafika? U principu, da. Malo manje varijacija u okruženjima u odnosu na prvi Force Unleashed, ali ona koja postoje urađena su sa zavidnim nivoom detalja, mada je konstrukcija nivoa nekako skučenija. Otvoreni prostori i široke zone u kojima ste se razmahivali u prvom delu igre sada su stvar prošlosti, što je još jedno u nizu razočarenja koje će vam igra prirediti.

Hardverska zahtevnost, nažalost, i dalje predstavlja ozbiljan problem. Čak i ako imate supermoćan PC koji je juče izašao ispod čekića, budite sigurni da iskustvo neće uvek biti glatko: situacije iole masovinih bitaka, koje nisu preterano retka pojava, dovešće do neumitnog pada frame ratea. Dodajte tome i bagove vezane za povremenu "ilegalnu operaciju" prilikom učitavanja pozicije, i utisak o tehničkoj strani igre dobiće sivkaste tonove.

Zvanični sajt: Force Unleashed 2

Osnovni problem koji imamo sa igrom je njena dužina: ako niste baš suviše smeteni, ne ginete previše puta i ne gubite vreme sa učitavanjem čekpointa, igra će vam potrajati između 3,5 i 4,5 sata, što je u proseku više nego upola kraće od prvog dela, ili tri puta manje od prvog dela obogaćenog DLC misijama (imate sve zajedno u Ultimate Sith ediciji igre).

Kako se LucasArts usuđuje da tako nešto uradi svojoj vernoj publici ? Može im se, eto kako... Ubediti igrača da izdvoji pedeset eura za igru koja traje kao dva procečna filma i nema multiplayer zaista bi bila nemoguća misija...

Zaključak? Korak unazad u odnosu na odlični Force Unleashed i jedno od većih razočarenja ove sezone.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.