„Gugl” će pametnije odgovarati na upite

Izvor: Politika, 27.Maj.2012, 23:58   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Gugl” će pametnije odgovarati na upite

„Grafikon znanja” grupisaće rezultate pretrage u kategorije, pokušavajući da pronikne u namere korisnika

Ove sedmice kompanija „Gugl” je najavila velike promene na svojoj stranici za pretraživanje interneta. Cilj je da sa „grafikonom znanja”, kako je novitet nazvan, najpopularniji pretraživač odgovara na upite „više kao čovek”, odnosno da pokuša da pronikne u namere korisnika.

Na primer, ako neko ukuca reč „orange”, pojaviće mu se tri kategorije >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << rezultata: jedna koja se odnosi na narandžastu boju, druga na istoimeni okrug u Kaliforniji, a treća na veliku telekomunikacionu kompaniju. Na taj način „Gugl” zapravo „pita” korisnika šta ga konkretno zanima, a ovaj odabirom jednog od ponuđenih segmenata dobija šire rezultate samo za taj pojam.

Kada se traže informacije o nekoj poznatoj osobi, s desne strane će se pojaviti osnovne informacije o njoj, a levo linkovi ka tekstovima koji bi po proceni „Gugla” mogli da zanimaju korisnika. Na primer, ako se pretražuje Marija Kiri, u gornjem desnom uglu biće navedeni ispod fotografije datumi rođenja i smrti, ime supruga i dece, elementi koje je otkrila...

Na konkretna pitanja, na primer, koja su najveća jezera na svetu, pretraživač će odmah dati listu prvih deset, kao što sada odmah konvertuje iznose u različite valute ili Celzijusove u Farenhajtove stepene.

Pametniji „Gugl” već je na raspolaganju korisnicima u SAD koji govore engleski, a uskoro će se proširiti i na druge zemlje i jezike.

Džek Menzel, direktor za proizvode u „Guglu”, kaže da početna verzija novog programa ima u bazi 500 miliona ljudi, mesta i predmeta i 3,5 milijardi činjenica koje ih bliže određuju. Novi format pretrage mogao bi da znači manju posetu drugim sajtovima, jer ako je korisniku potrebna samo osnovna informacija o nečemu, verovatno će je naći na prvoj stranici, bez potrebe da otvara „Vikipediju” i slične linkove.

„Uvek smo verovali da savršeni pretraživač razume kako korisnik razmišlja i precizno odgovara. Sada u nekim slučajevima možemo da odgovorimo i na sledeće pitanje pre nego što ga on postavi, jer podatke koje objavljujemo na prvoj stranici rezultata prikupljamo na osnovu ranijih pretraga drugih ljudi”, objašnjava u svom blogu Amit Singal, jedan od „Guglovih” inženjera.

Na primer, ako neko traži informacije o Tomu Kruzu, „Gugl” će odmah odgovoriti i na 37 odsto pitanja koja su zanimala ljude koji su se ranije raspitivali o popularnom glumcu. Reč je, kažu u „Guglu”, o koraku ka novoj generaciji pretraživanja u kojoj se koristi „kolektivna inteligencija interneta”.

Promene su najavljene neposredno pošto je Microsoftov „Bing” na sličan način izvršio redizajn svoje stranice. Konkurentski pretraživač je u rezultate pretrage uvrstio i relevantne poruke prijatelja sa društvenih mreža.

J. J. K

objavljeno: 28.05.2012.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.