E-biznis postaje posao budućnosti

Izvor: B92, 20.Okt.2008, 10:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

E-biznis postaje posao budućnosti

Poslovanje u oblasti informacionih tehnologija zainteresovalo je troje mladih ljudi da pre desetak godina osnuju sopstveno preduzeće

Čedomir Popović

Izvor: Biznis




Vlasnica informatičke kompanije „Agena"trenutno živi i radi u Grčkoj.

- U maju 2007. godine počela sam da radim kao konsultant kompanije „Gugl". Više nisam u mogućnosti da dnevno vodim posao u „Ageni", pa kompanijom upravlja Bogdan Brkić, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << kao generalni direktor, i Vladan Stanojlović, kao kreativni direktor. Moja sadašnja pozicija u „Guglu" je menadžer za poslove razvoja novih tržišta, što uključuje centralnu i istočnu Evropu, Bliski istok i Afriku.

Beogradska informatička firma „Agena" poslednjih je dana u centru pažnje javnosti zahvaljujući realizaciji internet projekta „Na pauzi", koji je rađen za Grand Prom u sklopu njihovog poznatog brenda „Grand Pleasure".

Ovo preduzeće zaživelo je 1999. godine, kada je Milena Đuričić odlučila da pokrene svoj biznis.

- Sa prijateljima Bogdanom Brkićem i Vladanom Stanojlovićem, 1999. godine preuzela sam očevo izdavačko preduzeće i preregistrovala ga za poslovanje u oblasti informacionih tehnologija. Do tada nas troje smo radili u internet odeljenju dnevnog lista „Blic". Poželeli smo da radimo nešto drugo i više se posvetimo samom procesu kreiranja internet sajtova i istraživanjima u oblasti internet tehnologija. Tim pre, što je i moja uža struka komunikologija. U ovom trenutku mogu sa ponosom da kažem da je „Agena" tokom devet godina izrasla u jedno od vodećih preduzeća u domenu informacionih tehnologija kod nas - kaže za Biznis Milena Đuričić, vlasnica preduzeća.

Poslovni delokrug preduzeća obuhvata razvoj internet projekata, uključujući koncept, dizajn, programiranje i internet marketing. U „Ageni" naglašavaju da njihovi klijenti dobijaju rešenje po principu „ključ u ruke" od konsaltinga do gotovog proizvoda.

- U gotovo 90 odsto slučajeva naši klijenti ne znaju precizno šta im treba, kome se obraćaju i koji su tačno ciljevi jednog internet projekta. Nadam se da će naši privrednici u najskorije vreme uvideti sve prednosti koje pruža savremena tehnologija. Na to ukazuje i skorašnje saopštenje Republičkog zavoda za statistiku i podatak da je nivo korišćenja interneta kod nas tokom poslednje godine porastao sa 21 na 31 odsto. To potvrđuje opravdanost naše ideje za ulazak u e-biznis - smatra Milena Đuričić.

Poslednje tri godine firma je uglavnom fokusirana na domaće tržište, dok je ranije bila orijentisana na inostrane klijente. Profesor Dragan Varagić, ekspert za e-marketing, onlajn PR i e-biznis, uvrstio je „Agenu" među pet najuspešnijih domaćih firmi u tom domenu.

- Upravo zahvaljujući poznavanju uloge i uticaja medija na najširu javnost, tim okupljen oko „Agene" došao je na ideju o potrebi osnivanja jednog festivala pod imenom „Web fest" koji bi u sredstvima informisanja promovisao korišćenje interneta. Festival je održan prošle godine uz dragocenu podršku državnih institucija, velikih firmi i poznatih beogradskih ličnosti i imao je odjek koji je prevazišao sva naša očekivanja. I web portal „Lako do posla" (www.lakodoposla.com), nastao je uz saradnju engleske HP agencije „Walton International Search Associates Ltd" i stručnjaka „Agene". Namera je bila da se napravi još jedan komunikacioni kanal za povezivanje ljudi koji traže posao sa poslodavcima - kaže Milena, dodajući da je medijska kuća B92 preuzela je 35 odsto vlasništva ovog sajta.

Razvoj domaćih internet projekata u bliskoj je vezi sa ukupnom marketinškom potrošnjom.

- Celokupni budžet za marketing svih preduzeća u Srbiji prošle godine dostizao je oko 160 miliona evra, a u Hrvatskoj je više od pola milijarde evra izdvojeno za ove svrhe. Stoga se i ne može očekivati da će neki veći novac biti namenjen za reklame na internetu, a to ostavlja mali manevarski prostor za domaće internet projekte. Na drugoj strani aktuelna globalna finansijska kriza prisiliće zapadne kompanije na smanjivanje troškova i upravo tu uočavamo priliku za agresivniju ponudu usluga domaćih programera, da konkurentnijim cenama pridobiju nove klijente - navodi Đuričić.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.