Da li ste se ikada upecali?

Izvor: B92, 14.Feb.2019, 17:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li ste se ikada "upecali"?

"Fišing" aktivnosti sajber kriminalaca, koji korisnicima nude razne romantične ponude, u porastu su uoči Dana zaljubljenih.

Ukupan broj korisničkih pokušaja da posete lažne veb stranice sa romantičnim temama, koji su otkriveni i blokirani u prvoj polovini februara, više je nego udvostručen u odnosu na isto vreme u 2018. godini, što ukazuje na to da prevaranti samo čekaju na povod za krađu podataka i novca korisnika, saopštavaju stručnjaci kompanije Kaspersky Lab. >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 <<

"Fišing" (engl. phishing) je vrsta prevare kod koje kriminalci koriste obmane kako bi došli do korisničkih akreditiva: od lozinki do brojeva kreditnih kartica, detalja o bankovnom računu i drugih finansijski bitnih informacija.

"Fišing" imejlovi i veb stranice obično su "prerušeni", podsećaju na stvarne i ohrabruju kosinike da unose svoje lične podatke. Često su podstaknuti dnevnim događajima i vestima, bilo da se radi o nekom sportskom događaju ili praznicima, među kojima Dan zaljubljenih nije izuzetak.

Ukupan broj korisnika koji su pokušali da posete lažne veb sajtove, čiji su pokušaji otkriveni i blokirani do 14. februara drastično je skočio: sa preko dva miliona u 2018. godini, na više od 4,3 miliona u ovoj. Prema statistikama, najpogođenije zemlje su Brazil (više od 6,4% udela u detekciji), Portugal (više od 5,8%) i Venecuela (5,5%). Slede Grčka (5,3%) i Španija (5,1%).

Analiza poslatih imejlova pokazala je da je fokus kriminalaca bio na poklonima koji se unapred poručuju preko interneta i lekovima za potenciju, što pokazuje da je u pitanju zamka koja privlači korisnike da podele svoje podatke u želji da udovolje najmilijima.

"Naše istraživanje je pokazalo da ne postoji razlika između 'fišing' aktivnosti koje eksploatišu velike sportske događaje, navode vas na plaćanje lažnih računa ili imaju romantičnu konotaciju. Sve je osmišljeno tako da pokrene emocije korisnika, bilo da se radi o uzbuđenju, stresu ili ljubavi", kaže veb analitičar u kompaniji Kaspersky Lab Andrej Kostin.

Kako sprečiti "fišing"?

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.