Izvor: Kolektiv.co.rs, 09.Jul.2014, 10:04 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Probni rad transportnog sistema 1
Brže do rudnih ležišta Narednih nedelja predstoji otklanjanje manjih nedostataka koji se mogu javiti tokom uhodavanja pod opterećenjem. – Zahvaljujući radovima u sopstvenoj režiji ušteđeno je 500-600 hiljada evra. – Transportni sistem nije radio skoro 14 godina RTB, RBM. – Tačno prema termin planu, sačinjenom u martu ove godine, 7. jula transportni sistem 1 u Rudniku bakra Majdanpek poneo je prve količine jalovine od drobilane do jalovišta Mali Ujevac. Tako je započeo probni rad tokom kojeg bi, u hodu, trebalo da se otklone svi manji problemi i nedostaci. Osposobljavanje ovag sistema, koji nije radio gotovo 14 godina, počelo je u januaru ove godine radi bržeg i jeftinijeg raskrivanja rudnih ležišta, što ima veliki značaj za nastavak rudarenja u Majdanpeku. Transportni sistem 1 podrazumeva 2610 metara dug put od drobilane, preko dodavača, transportera (od 2503 do 2506) i odlagača kojim će jalovina sa Južnog revira biti odvožena na jalovište Mali Ujevac. Kapacitetom od 3000 tona po satu ovaj sistem će ubrzati raskrivanje ležišta i značajno poboljšati ekonomiju preduzeća budući da će troškove prevoza sa 2,5 dolara po toni svesti na samo 0,8 dolara. -Sopstvenim snagama i uz pomoć radnika RBB-a najpre smo završili građevinske radove, stvorili uslove za unošenje elektromašinske opreme, navukli traku i, uz pomoć ekipe iz ATB FOD-a, priveli posao kraju. Obavili smo već test kontrolu na hladno, a sada počinje uhodavanje pod opterećenjem. Sve funkcioniše, mada treba korigovati sitnice – kaže Svetomir Mustecić, pomoćnik direktora RTB Bor za investicije u RBM-u, hvaleći radnike RBM-a, RBB-a, borskog ATB FOD-a i izvođače iz “Ansa stila”. -Sada sistem testiramo jalovinom. Biće potrebno još dve-tri nedelje da se sve uskladi i osposobi za nesmetan rad punim kapacitetom – kaže Čedomir Marković, nadzorni organ za elektroradove. To potvrđuje i Jagodinka Bogdanović, rukovodilac održavanja transportnih traka: – Predstoji nam sinhronizovanje kompletne opreme i malo doterivanje. Pod opterećenjem će se videti se da li se sve rolne okreću i da li su nosači rolni i traka pravilno nivelisani. Procenjuje se da osposobljavanje Transportnog sistema 1 vredi nešto manje od tri miliona evra računajući i rezervne delove za primarnu drobilicu. Zahvaljujući radovima u sopstvenoj režiji ušteđeno je 500-600 hiljada evra.