
Izvor: Preduzetnik.rs, 13.Feb.2016, 01:38 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Zašto je pametno reklamirati se preko socijalnih mreža?
Reklamiranje na društvenim mrežama je prešlo dug put za jako kratko vreme. Kada je Facebook izbacio prvu opciju za oglas u maju 2005. niko nije mogao da predvidi da će prihod od ove vrste oglašavanja dostići 8,5 milijardi dolara u 2015.
Plaćeno pretraživanje je najbolji medij online oglašavanja koji posetioca vodi direktno do vašeg sajta na osnovu njegovog upita. Ali šta ako nema prepoznatljivih ključnih reči? I šta >> Pročitaj celu vest na sajtu Preduzetnik.rs << je sa onim firmama koje žele da stvore brend ne vezujući se za upit korisnika?
PREDNOSTI OGLAŠAVANJA NA SOCIJALNIM MREŽAMA
Oglašavanjem na društvenim medijima se pronalaze nove klijente koji će deliti vaše sadržaje bez ikakvog interesa, samo zato što su im se svideli. Umesto da retroaktivno targetira ljude koji traže određeni pojam, ova vrsta oglašavanja prvo bira ciljnu grupu, pre nego što oni i krenu da pretražuju bilo šta.
Ova vrsta reklame je neprekidajuća i neopterećujuća. Ljudi je vide negde sa strane dok ćaskaju sa svojim prijateljima, gledaju neki video, igraju igricu ili čitaju neki članak. Ona im je negde u perifernom vidi, ne prekida ih u onome što rade, samim tim ih ne nervira i ostaje im u glavi. Setite se samo da odmah promenite kanal kada krenu reklame na TV, krenete da gledate nešto drugo i najčešće se i ne vratite na prvobitni sadržaj.
VAŠ MARKETING JE TAMO GDE SU VAŠI KUPCI
Društvenim mrežama i dalje dominira Facebook, koji ima preko milijardu korisnika. Zbog tako velikog broja na ovoj socijalnoj mreži je oglašavanje i najzastupljenije. Ipak, to ne znači da treba zanemariti ostale mreže. Linkedin i Twitter u Srbiji su sve popularniji, dok je Instagram već uveliko zaživeo.
S obzirom na to da je Facebook najkorišćenija mreža i u Srbiji, automatski je najbolje i reklamirati se na ovoj socijalnoj mreži. Ono što stručnjaci izdvajaju kao nedostatak je što su oglasi jako mali u poređenju sa drugim mrežama.
Twitter vam omogućava da targetirate ljude na osnovu njihovog trenutnog interesovanja, kad neko stavi tweet sa haštagom, slično kao Google pretraga sa ključnim rečima. Twitter ima potencijal da bude veliki kanal za reklamiranje, kada proširi svoju kategoriju za oglašavanje.
Prednost Linkedina je u tome što ga posećuju poslovni ljudi i što će vaš oglas biti viđen od strane onih koji su slični vama, ali ne očekujte da vam objave budu puno lajkovane i deljene kao na Facebooku jer ovde dolaze potpuno drugačiji ljudi.
Kada napravite marketing plan za ovu godinu, uvrstite u njega i budžet za reklamiranje na društvenim mrežama. Nećete se pokajati.
Autor: Jelena Šuković