
Izvor: S media, 27.Okt.2012, 12:08 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Vaša firma je na Facebooku? Evo što vam je ZABRANJENO da radite
Pokrenuli ste neki biznis, firmu, odnosno obrt i logično, želite da budete prisutni i u virtuelnom svetu. Ipak, danas više nije dovoljno imati samo službenu web stranicu, nego je preporučljivo koristiti i društvene mreže, jer tamo se ionako nalaze vaši kupci, klijenti, korisnici... Kao i obično, većina će se firmi prvo odlučiti za Facebook. Međutim, postoje neka pravila za korporativne stranice na Facebooku kojih treba da se pridržavati. U suprotnom, može vam se dogoditi >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << neugodna situacija – gašenje stranica i gubitak svih fanova koje ste marljivo "skupljali". Pročitajte nekoliko saveta šta kao firma/brend ne smete raditi na vodećoj društvenoj mreži.
Stranica, a ne profil
Ovo je zlatno pravilo kojeg se neki nažalost još uvek ne pridržavaju: fizičke osobe na Facebooku otvaraju profil, a firme, brendovi i organizacije stranicu. Međutim, sigurno mnogi od vas među "prijateljima" još imaju imaju neki lokalni kafić ili pečenjaru. Ali, predstavljajući se putem profila, kompanija s jedne strane krši pravila Facebooka, a s druge je ograničena brojem fanova. Odnosno, u tom slučaju je reč o prijateljima kojih može imati maksimalno 5.000. Ako ste kojim slučajem otvorili profil firme u ranim danima Facebooka, postoji opcija koja vam omogućuje da ga pretvorite u stranicu. I to uradite odmah ili vam preti gašenje!
Pazite na ime fan stranice
Prema Facebookovim pravilima korišćenja, ime vaše stranice ne sme se sastojati od isključivo generičkih pojmova (npr. "pivo" ili "pizza"). Velika slova u nazivu moraju se koristiti u skladu s gramatičkim pravilima, odnosno ime fan stranice ne bi smelo da bude u potpunosti napisano velikim slovima, osim u slučaju akronima. Izbegavajte i korišćenje simbola, oznake trademarka i suvišne opise.
Oprezno s 'cover' fotografijom
Poslednji drastični redizajn Facebooka doneo je korisnicima kontroverzni 'Timeline', ali i mogućnost ulepšavanja profila ili stranice velikom, 'cover' slikom. Savršeno za brendove, kojima je vizualna prezentacija izuzetno važna, ali i tu postoje neka pravila. Naslovna slika ne sme sadržavati web stranicu firme, e-mail ili podatke koji se inače navode u rubrici 'About'. Takođe, ne sme pružati bilo kakve informacije o popustima, akcijama, ceni proizvoda, usluga... Na slici izbegavajte i pozive korisnicima, poput "Lajkujte nas" ili "Preporučite nas prijateljima". U skladu s tim, ne smete koristiti niti određene grafičke simbole koji upućuju ili pozivaju korisnike da nešto učine (poput strelice koja pokazuje na "Like").
Proučite pravila za nagradna takmičenja
Koliko puta ste samo puta na Facebooku naišli na nagradna takmičenja u kojima morate nešto da lajkujete, komentarišete ili podeliti s prijateljima kako biste ušli u obzir za osvajanje neke nagrade? Znajte da onaj ko je to organizovao radi pogrešno i krši neka od najvažnih Facebookovih pravila. Naime, kod organiziranja takmičenja nije dozvoljeno koristiti nijednu Facebookovu opciju, tj. osvajanje nagrade ne sme se uslovljavati komentarom korisnika, 'lajkom', pisanjem na 'zidu' fan stranice, deljenjem sadržaja drugim prijateljima itd. Jedini dozvoljen način organiziranja nagradnih takmičenja je putem Facebookovih aplikacija. Takođe, dobitnike nagrada ne sme se kontaktirati putem Facebooka (poruka, chata...), nego uobičajenim kanalima poput e-maila ili telefona (a te podatke ćete zatražiti putem formulara u aplikaciji). Nepridržavanjem ovih pravila takođe rizikujete gašenje stranice, ali i "loš glas", s obzirom na to da se vesti o kršenju pravila brzo šire među zajednicom community managera.
(Poslovi.hr)
Pogledaj vesti o: Gašenje Facebooka