Tajna Top news prikaza

Izvor: Facebook Srbija, 14.Jul.2010, 16:47   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Tajna Top news prikaza

Dok nas na Home stranici deo Most recent obaveštava o poslednjih aktivnostima naših prijatelja često se pitamo na koj način funkcioniše prikaz top dešavanja, odnosno Top news prikaz. Sadržaj na Fejsbuku koji sa lakoćom postavljamo ipak ne dolazi tako lako do top prikaza. Na trenutke pomišljamo i da je u pitanju totalna misterija prikaza top sadržaja.

Zašto je bitan top news prikaz? Logovanjem na Fejsbuk mi smo na naslovnoj stranici. >> Pročitaj celu vest na sajtu Facebook Srbija << Šetajući po Fejsbuku uvek se vraćamo na početnu home stranicu i listamo sadržaj koji se tu nalazi. Jednostavno rečeno od celokupne šume informacija u centru pažnje su nam uvek one koje se nalaze na naslovnoj, Home, stranici. Top news prikaz pri tome privlači veću pažnju jer za razliku od dosadnog most recent prikaza prikazuje zanimljivije stvari koje se dešavaju našim prijateljima. Logika tog prikaza je posebno interesantna.

Na blogu Istoka Pavlovića postavljen je jako interesantan tekst koji govori upravo o Top news prikazu, kako svoj sadržaj optimizovati da drugima bude u top delu na naslovnoj strani i koja je uopšte formula i logika prema kojoj Fejsbuk bira top sadržaj. Tajna Fejsbuk formula se sastoji od :
Intenziteta afiniteta između posmatrača i postavljača Intenziteta interakcije (lajkovi, komentari...) Vremenskog faktora Prvi faktor predstavlja ukupnu istoriju interakcije dve osobe. Ukoliko je to osoba sa kojom smo u poslednje vreme više kontaktirali, direktnim porukama ili putem chata, čije smo fotografije i statuse lajkovali, koeficijent je jači i veće su šanse da će se ta osoba naći u Top news delu naše Home stranice.
Drugi faktor predstavlja broj lajkova i komentara na postavljenom sadržaju. Ako je neki naš prijatelj postavio video koji je lajkovalo i komentarisao veliki broj članova, velike su šanse da će taj sadržaj biti top. Logika je apsolutno na strani te tvrdnje jer sadržaj koji je ostvario veliku pažnju i jeste popularan, a time biva i još popularniji.
Vremenski faktor se odnosi na interval u kome je sadržaj privukao pažnju ostalih na Fejsbuku. Ako neki postavljeni video za kratko vreme privuče nekoliko komentara ili lajkova ima veće šanse da bude i dalje popularan, stoga se prikazuje u Top news delu.
Praktično gledano, ukoliko želite da se sadržaj koji ste vi postavili nađe u Top News sadržaju vaših prijatelja potrebno je da privuče veliki broj lajkova i komentara, po mogućstvu za kraće vreme. To znači da na Fejsbuku morate da budete interesantni da bi više ljudi videlo vas i vaš sadržaj.

Nastavak na Facebook Srbija...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Facebook Srbija. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Facebook Srbija. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.