Blog: Dragan Varagić, 13.Avg.2014, 10:23   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Šta je relevantan blog, Tviter, Fejsbuk nalog…?

Jedno od meni najboljih opštih definicija relevantnosti jeste - odnos prema subjektu (relevantnosti) na odgovarajući način. Inače, koncept relevantnosti je veoma komplikovana oblast u sklopu teorije znanja (saznavanja - Epistemologija). Relevantan može biti predmet (stvar), dokument, informacija, deo informacije... U slučaju informacija može se reći da je relevantna informacija ona informacija koja povećava verovatnoću da se njome dolazi do što potpunijeg saznanja o sadržaju koji donosi ta informacija. Drugim rečima, što je informacija relevantnija, veći broj osoba je smatra dovoljnom u svom saznajnom procesu za određeni podatak, događaj, vest, pojavu (...) koju opisuje ta informacija. U slučaju interneta i društvenih mreža, biti relevantan znači kreirati i/ili deliti sadržaj koji daje određenu vrednost korisnicima (valuable content). Sticanje poverenja i uticaj u osnovi imaju relevantnost pojedinca ili organizacije Kada se govori o blogovima i nalozima na društvenim mrežama, govori se o relevantnim informacijama koje se mogu pronaći na tim online lokacijama. Relevantne informacije mogu biti u formi dijaloga, predstavljanja različitih aktivnosti ili deljenih/kreiranih sadržaja od strane tih online lokacija/naloga. Frekvencija relevantnosti informacija koje se mogu pronaći na određenim online lokacijama posle nekog vremena se može preneti na osobu ili kompaniju koja stoji iza deljenja/kreiranja tih informacija. Može se posmatrati i obrnuto, osobe ili kompanije koje su prethodno potvrdile svoju relevantnost imaju veoma često veću frekvenciju slanja relevantnih informacija. Metodologija uspostavljanja poverenja kao osnova izgradnje savremenog online nastupa koji uključuje komunikaciju putem društvenih medija, ima u fokusu relevantne aktivnosti i sadržaje koji deljenjem preko društvenih mreža čine osnovu uspostavljanja poverenja. Kako je akumulirano poverenje u osnovi predstavljeno određenom vrstom uticaja pojedinca ili organizacije, relevantnost je i u ovom slučaju fokus aktivnosti koje su u vezi sa uticajem pojedinca ili organizacije u određenoj oblasti. Upravo je relevantnost jedan od tri segmenata osnove kreiranja uticaja digitalnog uticaja koji je definisao Brian Solis 2012. g. (gornja slika): Reach (doseg) - Dokle doseže informacija koja se šalje na vebu i putem društvenih medija. Relevance (relevantnost) - Koliko je poslata informacija vredna korisnicima. Resonance (rezonantnost) - Koliko je korisnika podelilo tu informaciju (jačina informacije), Koliko se često i dugo deli ta informacija (učestalost). Neki relevantni pojedinci Po mom mišljenju ipak ima dosta pojedinaca blogera i korisnika društvenih mreža kod nas za koje mogu reći da su relevantni u svojim oblastima. Npr.: Ivan Minić Dragana Đermanović Istok Pavlović Žarko Ptiček Miloje Sekulić ... Možda koristiti reč "relevantan" umesto "uticajan"? Kako je mnogima problem da "svare" termin "uticajan" za korisnike društvenih mreža i blogove, možda je bolje koristiti izraz "relevantan", jer taj izraz inače predstavlja osnovu uticaja... Meni ovaj izraz je mnogo "jači", utemeljeniji za naloge na društvenim mrežama i blogove. Šta vi mislite o tome?
Pogledaj vesti o: Facebook

Nastavak na Dragan Varagić...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Dragan Varagić. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Dragan Varagić. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.