
Izvor: Preduzetnik.rs, 01.Jun.2015, 13:24 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Novi način reklamiranja na Facebook-u. Naučite šta je to ‘’ taman post’’ (Dark Post)
Prošlog decembra, Facebook je objavio da menja algoritam za pretrage kod biznis stranica. Organske lajkove su uništili za sve stranice koje promovišu brendove., ali su nam omogućili i da taj nedostatak eliminišemo upotrebom novog načina objave ‘’ Taman post’’ ( Dark Post). Ukoliko koristite fb adove ,u okviru power editor koji se koristi za plaćenje fb reklame ,ima opcija da se kreira ‘’ Taman post ‘’. Ovakva >> Pročitaj celu vest na sajtu Preduzetnik.rs << vrsta postovanja ima sledeće prednosti:
– Ako imate limitiran budzet I želite da maximizujete učinak svakog eura, „tamni postovi“ mogu da vam služe za odvojeno testiranje učinka kampanje.
– „Tamni postovi“ se ne pojavljuju na našem timeline I dovoljavaju da segmentiramo publiku kojoj šaljemo odredjenu reklamu
– „Tamni postovi“ takodje eliminišu problem da spamujemo ljude našim sadžajem
Pre nego što krenete u avanturu sa „tamnim postovima“ trebalo bi vam neko iskustvo sa kampanjama na fb. Još jedna napomena je da morate da koristite google chrome kako bi vam bila omogućena opcija za „tamne postove“.
Kako upotrebiti „tamne postove“?
Hajde da krenemo sa ovim. Pokrenite Power Editor preko Ads Manager-a tako što će te kliknuti na dugme Power Editor, zatim skinite Power Editor klikom na dugme download Power Editor. Ovo će vam oduzeti nekoliko minuta, nemojte da gasite vaš pretraživač , već sačekajte.
Sledeći korak je da kliknete na dugme Create Campaign, ovo je najbitniji deo kampanje. Dajte joj ime, unesite podatke o kupovini i postavite cilj kampanje. Cilj kampanje je najvažniji deo same kampanje.
Sledeći korak je da kliknete na ‘’ AD SETS’’ I da kliknete na ‘’ Create Ad Set’’. Izaberite opciju ‘’ Use Existing’’ i izaberite ime kampanje koje ste upravo kreirali. Zatim imenujte vaš ‘’ AD Set’’, i primetićete da će se pojaviti na ekranu ‘’ Ad Set’’. Odredite da li će vaš budzet biti dnevni ili samo određeni vremenski period i na kraju podesite vaš datum početka i završetka kampanje.
U sledećem koraku kliknite na ‘’Ads’’ tab. Izaberite opciju za kampanju putem ‘’ Use existing’’ i izaberite kampanju.Zatim izaberite opciju za nameštanje ada pomoću ‘’ Use Existing’’ i izaberite pravi. Zatim izaberite ime za vaš ad. Kliknite ‘’Create’’ kada je kampanja gotova. Naš novi ad će iskočiti u donjem delu ekrana.
Ovo je mesto gde se magija dešava unutar 3 taba. Sada ste ispod Ad taba, možete da editujete Creative,Audience and Optimization and Pricing za naše „tamne postove“. Prvo počnite sa Creative tabom.
CREATIVE
– Primetićete gde se nalazi cilj koji smo izabrali ranije
– Ako upravljate sa više Fb stranica, utvrdite da li pravite „taman post“ za pravu stranicu
– Kliknite na plavi link koji kaže ‘’Create New Unpublished Post’’ . Zaokružen je crvenom bojom na prethodnoj slici.
– Imate opciju za post da bude link, fotografija, video, status ili ponuda. Izaberite jednu od ovih opcija koji se zahteva od strane fb-a. Ne zaboravite da je ovo ‘’ Promoted Post’’ , ako koristite vizuelni sadržaj ne sme da bude više od 20% teksta.
– Budite sigurni da vam je izabrano ‘’ This post will onlz be used as an ad’’ inače će da bude upotrebljen i postovan kao običan post. Kliknite ‘’ Create Post’’ kada je gotovo.
– Skrolujte na dole i izaberite ‘’ Placement’’ i izaberite balončić u kome želite da se pokrene „tamni post“.
Audience
– U ovoj fazi možete da izaberete različite grupe potencijalnih kupaca kojima će te plasirati odredjeni post. Imate opcije da izaberete šta želite, kako bi najuže ciljali mušterije.
Nakon završetka unosa podataka u Audience tabu click ‘’ Optimization & Pricing’’
Optimization & Pricing
– Odredite da li hoćete da „dark post“ bude CPC, CPM ili optimiziran CPM
– Nakon ovoga morate kliknuti ‘’ Upload Changes’’ koji se nalazi na vrhu strane ili će vaš rad biti zauvek izgubljen.
Pre objave vaš post mora da prodje verifikaciju , a ukoliko postoje neke nepravilnsoti bićete obavešteni.