
Izvor: Muzika.co, 20.Mar.2015, 17:18 (ažurirano 02.Apr.2020.)
MUZIKA: KO JE IZGUBIO NAJVIŠE FACEBOOK LAJKOVA
Počev od 12. marta Facebook je počeo da briše neaktivne lajkove, pa su se mnoge stranice čija je tematika muzika drastično umanjile, kako kod nas tako i u svetu.
Facebook je, uz mrežu Youtube, odavno postao najvažnije mesto promocije mnogih muzičkih brendova, a kako vreme odmiče polako baca u zasenak >> Pročitaj celu vest na sajtu Muzika.co << i tradicionalno najvažnije medije na kojima se prezentuje muzika – televiziju i radio . Veći broj Facebook fanova znači i veću popularnost, te pruža mogućnost da veći broj ljudi bude upoznat sa radom neke muzičke grupe, festivala ili muzičkog kluba. Mnoge stranice međutim napunjene su određenim brojem neaktivnih pratilaca koji u praksi umanjuju vidljivost postova, pa je Facebook odlučio da neaktivne fanove u narednom periodu obriše i time omogući svoju bolju funkcionalnost.
Brisanje neaktivnih lajkova sa stranica počelo je od 12. marta , što to će , kako Facebook navodi, dati bolji uvid u to ko su stvarni i aktivni fanovi i koliko ih ko ima. Ovo je bilo samo prvo u nizu brisanja neaktivnih lajkova i to će postati svakodnevna praksa Facebooka u budućnosti .
Od inostranih Facebook stranica čija je tematika muzika u prvoj seriji brisanja najviše su izgubile Rihanna (oko 460 hiljada) , Shakira (290 hiljada) i Lady Gaga (175 hiljada).
Na domaćem planu situacija se razlikuje od zemlje do zemlje:
U Srbiji su najviše lajkova izgubile stranice čija je tematika narodna muzika , a u Hrvatskoj se izdvojila Severina sa gubitkom od preko 40 hiljada fanova, dok su Parni Valjak i Prljavo Kazalište izgubili preko 20 hiljada lajkova .
U Sloveniji je najviše lajkova izgubio DJ Uroš Umek (oko 155 hiljada), a poznati bendovi iz ove zemlje Sidartha i Laibach oko 4000 lajkova .
U Makedoniji se izdvajaju stranica “Toše Proeski” sa minusom od 22 hiljade lajkova, te bend Kaliopi i Karolina Gočeva sa gubitkom od oko 4000 lajkova.
U Bosni i Hercegovini pominjemo Dina Merlina sa minusom od 37 hiljada i bend Dubioza Kolektiv sa manjkom od oko 30 hiljada neaktivnih naloga.
Jedino u Crnoj Gori nije bilo skoro nikakvih promena, osim manjeg opadanja veličine stranice Refresh Festivala za oko 1500 lajkova.
Ni veliki regionalni festivali nisu bili izuzeti od brisanja neaktivnih fanova, pa na primer EXIT sada ima oko 15 hiljada lajkova manje, Koncert Godine oko 9 hiljada, a In Music oko 4 hiljade manje.
Sve promene u broju lajkova možete redovno pratiti na specijalizovanoj stranici za analizu mreže Facebook www.socialnumbers.com , odakle su i preuzeti ovi podaci.