Izvor: Studio B, 08.Maj.2011, 16:40 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Korišćenje društvenih mreža na poslu
Posle prvog talasa popularnosti Facebooka u Srbiji, i pošto smo analizirali značaj socijalne mreže u svetu i vremenu u kojem živimo, sledeće pitanje koje se postavlja jeste, može li se Facebook koristiti na poslu.
Istraživali smo, da li je njegovo korišćenje od 9 do 5, zloupotreba radnog vremena u privatne svrhe, ili ukidanje Facebooka na radnom mestu znači ukidanje prava na informaciju?
Među fb temama nisu više glavna pitanja bezbednost i privatnost, >> Pročitaj celu vest na sajtu Studio B << već- može li se koristiti na poslu. Omiljena web destinacija celog sveta, pa i Srba, međutim nije podjednako dostupna na svim radnim mestima. Ni u svetu, ni kod nas, posebno u bankama.
- Stav banke je da pre svega ograničen pristup internetu iz bezbednosnih razloga. Banka je sedište poverlj info, ..01.20-30 Nismo imali pritužbe zaposlenih da im je to neophodno u radu. Naše kolege u svoje slob vreme koriste soc mreže, kaže Ivana Tadić iz Societe Generale banke.
I dok stižu nove prakse kako podstaći produktivnost i efikasnost na poslu, uveliko su razvijeni i tzv fire wallovi, koji služe za zabranu fb, i drugih neposlovnih sadržaja, kao što su automobilizam, pornografija i druge socijalne mreže.
Da online svet ne poznaje granice i zabrane ne uveravaju nas samo hakeri, već i posrednički sajtovi, preko kojeg vam nijedan sajt nije zabranjen.
- Čak i kompanije kao što su Microsoft razvijaju cele proizvode i rešenja-licence koje se plaćaju i koje se bave zloupotrebom pristupa soc mreži, ističe Ana Labović iz Comtrade.
Posebna osetljivost na pitanje facebooka na poslu vidi se u medijskom svetu. I dok su u pojedinim medijskim kućama u Srbiji Facebook i Twiter zabranjeni, neke druge medijske kuće ne mogu da zamisle funkciju i rad medija bez društvenih mreža.
06.25-45 Jednom prilikom radio pricu o deci sa oštećenim sluhom,,ja sam ga pronašao na Fb i sve smo to odradili jako brzo.
A gde je zapravo prava mera i kako se u poslovnom svetu tumači fajsbuk profil. Oglasi za posao mogu se naći na Facebooku i Twiteru. Takođe, živa je poslovna komunikacija, mada stručnjaci pre izdajaju linkedin i druge mreže, primerenije biznisu. Uprkos tome, neke kompanije na Zapadu svojim zaposlenima zabranjuju i otvaranje profila.
Masovnost socijalne mreže Facebook iznedrila je i novi tip oglašavanja firmi, kao i nova radna mesta. Profil određene kompanije može da znači da u njoj rade zaposleni koji kreiraju tzv „lajkove". Poslodavci su na potezu. Radnici rade i kada su na Fejsbuku.