Koliko vredi partija i/ili političar na Facebook-u i/ili Twitter-u?

Blog: Prljava posla, 11.Feb.2012, 16:46   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Koliko vredi partija i/ili političar na Facebook-u i/ili Twitter-u?

„Proleče na moje rame sleče, đžurdževak zeleni,
Džurdževak zeleni, svima osim meni…“

Džurdževak zeleni, a mi ćemo na glasanje 6. maja, ako je verovati predsednici parlamenta Slavici Đukić-Dejanović. Bilo kako bilo, imamo tri meseca izbornog pakla, koji će nas sve pogoditi. Ovaj put političari u Srbiji će okušati sreću i na tom Internetu (neki će političari ići na internet i mojom Novosadskom trojkom – autobuska linija Detelinara/Petrovaradin/Detelinara), a oni malo vispreniji će pokušati da zaista iskoriste blagodeti interneta i tih famoznih društvenih mreža i obezbede sebi deo glasačkog tela.
Pomozi nam Bože svima…
Kako smo na „mić“ od izbora, ne bi bilo zgoreg zgotoviti jedan kratki omaž sadašnje partijske zimske internet idile. U tu svrhu, prikaz brojčanog stanja političkih partija i političara na Facebook-u „širokih narodnih masa“ i Twitter-u „suve eminencije Srbije“ (a sve stalo) u četiri tabele, učinio mi se kao zgodna ideja.
Odmah ću napomenuti da sa tabelarnim prikazom ne pokušavam da prejudiciram „prođu“ stranaka na predstojećim izborima, već samo želim da prikažem koliko koja stranka ulaže u biračko telo na Facebook-u i na Twitter-u. Mora se isto napomenuti da brojčano stanje u tabelama datira od 11.02.2012. a u narednim danima će sigurno doći do promene brojčanog stanja.
Nekima je jasno da pored besplatnih naloga na Facebook-u i Twitter-u, mogu da investiraju i u Facebook reklame i da na taj način povećaju uticaj kroz fanove na Facebook-u (rekao sam uticaj valjda nisam roknuo belog medveda). Bilo kako bilo, evo prve tabele u nizu, a prvo mesto u tabeli #1 zauzima URS.
#1 Rangiranje partija na Facebook-u prema broju fanova
RB Politička partija Stranica na Facebook-u Broj fanova
1.     URS     facebook.com/ujedinjeniregionisrbije     21157    
2.     SNS     facebook.com/snssrbija     16781    
3.     DS     facebook.com/demokrate     9786    
4.     DSS     facebook.com/demokratskastrankasrbije     2612    
5.     LSV     facebook.com/pages/Liga-Socijaldemokrata-Vojvodine/324754587355     2530    
6.     SPS     facebook.com/SocijalistickaPartijaSrbijeSPS     2382    
7.     LDP     NEMA     /    
8.     SRS     NEMA     /    
9.     SPO     NEMA     /    


“Suva eminencija Srbije“ pokazuje malko drugačiju sliku. Prema ciframa iz tabele #2 možemo zaključiti da je manji broj ljudi zainteresovan da prati stranke na Twitter-u. Ja prvi nisam! Ne pratim ni jednu stranku na Twitter-u, jer ne želim da budem zasipan stranačkim saopštenjima, a sa druge strane neretko viđam da pojedine stranke izbegavaju da odgovore na neprijatnja pitanja. U svakom slučaju cifre su tu, a na prvom mestu su @demokrate.
#2 Rangiranje partija na Twitter-u prema broju follower-a
RB Politička partija Nalog na Twitter-u Broj follower-a
1.     DS     @demokrate     3663    
2.     LDP     @LDP     2965    
3.     SNS     @sns_srbija     1655    
4.     URS     @regionisrbije     860    
5.     SPS     @socijalisti     798    
6.     LSV     @VOJVODINA_LSV     591    
7.     DSS     @DSSvesti     170    
8.     SRS     NEMA     /    
9.     SPO     NEMA     /    


Na žalost na Facebook-u ima prostora za malverzacije sa fanovima, a stranke/političari koji su na taj način došli do impozantnih cifara fanova baš i neće imati „ćara“ od toga na Đžurdževdan, ali eto i za to je trebalo preduzeti neke makar i volšebne aktivnosti.
Iako se u tabeli #3 na prvom mestu nalazi Boris Tadić Boris Tadić (48,897 lajkova), malko sam bio iznenađen (još uvek sam) kad sam utvdio da gradonačelnik Novog Sada Igor Pavličić (48,837 lajkova) ima skoro jednak broj “lajkova” kao i Boris Tadić. Od njega su manje popularni i Dragan Đilas (10,449 lajkova) i Bojan Pajtić (43,364 lajkova). Cifra od skoro 50,000 lajkova na Facebook-u priznajem zvuči bombastično, pogotovo kad Novi Sad ima 300.000 birača, ali je diskutabilno koliki će benefit doneti aktuelnom gradonačelniku Novog Sada na narednim izborim. U mojih 1089 prijatelja, koliko imam na Facebooku, samo su tri osobe lajkovale ovu fan stranicu Igora Pavličića. I sve tri osobe su članovi Demokratske stranke. To svakako nije problem, no činjenica da ni jedan drugi Novosađanin iz liste mojih prijatelja (a u tih 1089 ima ih bar 700) nije lajkovao gore pomenutu stranicu, (meni) ostavlja sumnju da je ovaj fan page napumpan lajkovima, a možda je i neki Čedin ljudožder iz Afrike bacio lajk. Sumnja se može isto baciti i na ostale političare/stranke.
#3 Rangiranje lidera partija na Facebook-u prema broju fanova
RB Lider partije Facebook stranica Broj fanova
1.     Boris Tadić     facebook.com/PredsednikBorisTadic     48897    
2.     Čedomir Jovanović     facebook.com/cedomir.jovanovic     34494    
3.     Nenad Čanak     facebook.com/nenadcanak     5165    
4.     Vojislav Koštunica     facebook.com/dr.vojislav.kostunica     3193    
5.     Tomislav Nikolić     facebook.com/pages/%D0%A2%D0%9E%D0%     1835    
6.     Vojislav Šešelj     facebook.com/pages/Dr-Vojislav-%C5%A0e%C5%A1elj/264866363188     1270    
7.     Vuk Drašković     facebook.com/pages/Vuk-Dra%C5%A1kovi%C4%87/106204939410383     1196    
8.     Ivica Dačić     facebook.com/DacicIvica     699    
9.     Mlađan Dinkić     facebook.com/pages/Mla%C4%91an-Dinki%C4%87/105726676128809     213    


Sa političarima na Twitter-u je ipak drugačija priča. Tabela #4 jasno pokazuje da se tviteraši lakše odlučuju da zaprate političare nego stranke. Nalozi političara su ipak daleko ličniji od naloga stranka. Naravno ne vodi svaki političar lično nalog na Twitter-u i to se lako da i zaključiti (samo ovlaš pretričite po tweet-ovima određenog političara i sve će vam biti jasno).
Evo besplatnog saveta političarima koji ne vode svoje naloge: „ukoliko ne vodite lično nalog, onda tako i napišite na svom nalogu – pa ni allmigty Obama ne vodi svoj nalog na twitter-u iako ima preko 12.000.000 follower-a, ali je lepo naznačeno da to za njega obavlja tim ljudi.


#4 Rangiranje lidera partija na Twitter-u prema broju follower-a
RB Lider partije Nalog na Twitter-u Broj follower-a
1.     Nenad Čanak     @XXLTulip     7287    
2.     Mlađan Dinkić     @mladjad     4054    
3.     Čedomir Jovanović     @Ceda_Jovanovic     2838    
4.     Vuk Drašković     @Svisvisvi     1762    
5.     Vojislav Koštunica     @vkostunica     292    
6.     Boris Tadić     NEMA     /    
7.     Tomislav Nikolić     NEMA     /    
8.     Vojislav Šešelj     NEMA     /    
9.     Ivica Dačić     NEMA     /    


Koliko god galamili da su otvoreni za dvosmernu komunikaciju i da pomoću društvenih mreža mogu da saslušaju građane, političari i stranke uvek stavljaju sebe u prvi plan i pokušavaju da steknu jeftine političke poene.
Možemo slobodno reći da je za izgradnju internet infrastrukture neophodno minimum pola godine, da ne kažemo godinu dana, ali većina stranaka i dalje pokušava da „utovi prase pred Božić“.

Prema statistikama Socialbakers.com, birači starosne dobi preko 45 godina pa na dalje čine zanemarljiv doprinos na Facebook-u, a ta starosna dob je ipak najrevnosnija što se tiče glasanja. Stoga je lako zaključiti da se glavna bitka za birače ipak neće voditi na Internetu i da će se izbori dobijati na terenu i u tradicionalnim medijima, no određen uticaj će ipak postojati. Baš zato, ovo je odlična šansa za sve stranke da opipaju puls i izvuku pouke iz internet kampanje, jer ako to sad ne urade, doživeće debakl na sledećim izborima gde će ogroman uticaj imati upravo internet.
Nada umire poslednja!
Koliko vredi partija i/ili političar na Facebook-u i/ili Twitter-u? je članak sa bloga Prljava posla

Pogledaj vesti o: Twiter

Nastavak na Prljava posla...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Prljava posla. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Prljava posla. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.