Ko zloupotrebljava društvene mreže?

Izvor: B92, 22.Mar.2013, 15:31   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ko zloupotrebljava društvene mreže?

Deset procenata korisnika Facebooka je barem jednom dobilo neku od uvredljivih poruka, pokazalo je novo istraživanje koje se bavilo zloupotrebama na društvenim mrežama.

Istraživanje koje je sprovela kompanije Global Market Insite imalo je za cilj da utvrdi u kojoj meri društvene mreže poput Facebooka i Twittera mogu poslužiti za slanje javnih ili privatnih uvredljivih ili pretećih poruka.

Prema nalazima istraživanja jedan od seset korisnika Facebooka je dobio >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << uvredljivu ill preteću poruku, što je povećanje od 25% među ispitanicima koji su imali između 18 i 24 godine, ali ujedno i smanjenje za 16% u populaciji od 25 do 34 godine.

Većina - 61 procenat rekla je da im se to desilo jednom ili dva puta, dok je 8% anketiranih izjavila da uvredljive poruke dobija jednom mesečno, a 3% ih dobijaju nekoliko puta mesečno. Ostalih 3% ispitanih reklo je da je u poslednjoj godini dobilo više od 5 pretećih ili uvredljivih poruka.

U 62% slučajeva uvredljive poruke su dolazile od lljudi koje su anketirani poznavali iz stvarnog života, ali 27 procenata je izjavilo da nasilnici nisu bili na njihovom spisku prijatelja.

Dve trećine ispitanih je odgovorilo da se od uvredljivih poruka brani blokiranjem napadača, dok svega četvrtina koristi ‘Report’ link koji je obezbedio Facebook.

Četrnaset procenata korisnika Facebooka koristi pogodnosti za podešavanje privatnosti na mreži, 6% pravi ograničene profile, 5% prestaje da koristi Facebook, 3% korisnika gasi svoj nalog, dok 14% korisnika upućuje uljezima molbe da prestanu sa zloupotrebom Facebooka.

Na Twitteru je stvar nešto dugačija s obzirom da je preteće i uvredljive poruke prijavilo svega 5% ispitanika, verovatno zbog toga što je polovina anketiranih izjavila da je otvorila nalog samo da bi pratila druge korisnike. Svega 3% posto njih je reklo da su bili zamoljeni da izbrišu "tvit".

Ralf Risk direktor marketinga kompanije u Evropi rekao je da se u svetu društvenih mreža osećaju zaštićenijim i veruju da im anonimnost t aktivnost čini lakšom, pa tako šalju uvredljive ili preteće poruke drugima.

Istraživanje je pokazalo da većina ljudi na Facebooku pronalazi način da iskrsle probleme reše sami uz pomoć tehnologije koja im je pri ruci. Snaga društvenih medija je oduvek bila šansa da se korisnici lako povežu sa prijateljima i grupama, ali da bi se obezbedilo da njihova fleksibilnost ne mora da se reguliše zakonima, potrebno je da postoji mogućnost da korisnici mogu da kontrolišu izloženost uvredljivim i pretećim porukama, zaključuje se u istraživanju.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.