Glavobolja i kupaca i prodavaca: Kućna industrija prevare – a Fejsbuk grupe ih podstiču

Izvor: B92, 27.Jun.2023, 19:08

Glavobolja i kupaca i prodavaca: "Kućna industrija prevare" – a Fejsbuk grupe ih podstiču

Lažne recenzije postale su jedna od najistrajnijih pošasti internet prodavnica.

Prstom najčešće upire na grupe koje se šire na Fejsbuku, a neki traže čvršću pravnu zaštitu od agencija koje su razvile celu industriju prevara, prenosi Indeks.

Samo je Amazon prošle godine blokirao 200 miliona lažnih recenzija, piše The Guardian.

Vođa Amazonove kancelarije za poverenje kupaca Darmeš Mehta kaže da gomila dezinformacija šteti potrošačima, koji >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << su "obmanuti o tome koje proizvode treba ili ne treba da kupuju".

"Pre nekoliko godina uočili smo porast onoga što nazivamo lažnim agentima za recenzije", rekao je Mehta, koji je to uporedio s "kućnom industrijom prevare", koja često ima stotine zaposlenih.

"Dolaze do prodavaca i nude usluge lažnih recenzija, mnogi kao marketinšku uslugu", objasnio je.

Amazon tužio više od 90 agenata

"Pronađu put do potrošača i kažu: 'Ostavite li recenziju s pet zvezdica na ovaj proizvod, daću vam ga besplatno ili ćete dobiti gift karticu od 25 funti.' Dakle, oni zapravo kupuju recenzije kupca, a s druge strane prodaju marketing ili usluge recenzije brendu ili proizvođaču", kaže Mehta.

Grupa potrošača Which? nedavno je istakla razmeru problema u istraživanju koje je pokazalo kako grupe koje nude lažne recenzije na stranicama kao što su Amazon, Google i Trustpilot još uvek uspevaju na Fejsbuku uprkos višestrukim intervencijama regulatora.

Nakon što je optužen da nije učinio dovoljno u hvatanju u koštac s lažnim recenzijama, Amazon je prošle godine pokrenuo pravni postupak protiv više od 90 agenata koji su omogućili lažne recenzije i tužio više od 10 hiljada administratora Fejsbuk grupa koji su pokušali da plasiraju recenzije u zamenu za novac ili besplatne proizvode.

"Na našim platformama nisu dopuštene prevare i prevarantske aktivnosti, uključujući nuđenje ili trgovanje lažnim recenzijama", rekli su iz Mete, vlasnika Fejsbuka.

Novi zakon

Amazon je podigao ulog ističući upotrebu najnovije veštačke inteligencije za traženje lažnih recenzija i agresivnu poteru za prevarantima. Već ove godine preduzeo je mere protiv 94 prevaranta, ali želi da i drugi dele informacije i da tehnološke kompanije bolje nadziru svoje stranice.

Očekuje se da će zakon o digitalnim tržištima, tržišnom takmičenju i potrošačima, koji prolazi kroz britanski parlament, ojačati zakonska ovlašćenja regulatora. Predlaže se zabrana objavljivanja lažnih recenzija bez provere jesu li istinite.

Međutim, iz grupe potrošača Which? kažu da bi zakonodavstvo trebalo da ide dalje izričito podvrgavajući kupovinu, prodaju i hosting lažnih recenzija kaznenim merama.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.