Izvor: Blic, 27.Avg.2016, 22:54 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Fejsbuk preuredio svoju funkciju "Teme u trendu" posle kritika o pristrasnosti
Gigant društvenih mreža Fejsbuk izmenio je svoju funkciju "Teme u trendu" (Trending) da obezbedi više automatizovan izbor tema posle kritika da promoviše levičarske stavove i portale.
Fejsbukovih 1,7 milijardi korisnika vide izbor vesti i tema koje se biraju algoritmom i koje kontrolišu ljudi, prenosi Bi-Bi-Si.
Prema novim promenama opise priča više neće praviti uređivački tim Fejsbuka, navela je >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << kompanija.
Ranije ove godine Fejsbuk je optužen da potiskuje konzervativne stavove, što je podstaklo žalbe američkih republikanaca.
Bivši novinar koji je radio za kompaniju naveo je da zaposleni u Fejsbuku redovno potiskuju vesti koje su interesantne za konzervativne čitaoce.
U objavi na svom blogu Fejsbuk je napisao da unutrašnja istraga nije našla dokaze da postoji sistemska pristrasnost u biranju sadržaja. Međutim kompanija je navela da uvodi promene da bi se omogućilo njihovom timu "da donosi manje pojedinačnih odluka o temama".
Pročitajte još:
Korisnici će videti personalizovane vesti, na osnovu faktora kao št su stranice koje oni vole, njihove lokacije i šta su vodeće teme na Fejsbuku, ali tekst će biti pojednostavljen i biće usmeren na to koliko ljudi govore o toj temi.
Zaposleni će i dalje biti uključeni da osiguraju da su objavljene priče aktuelne i zasnovane na događajima.
"Fejsbuk je platforma svih ideja i mi smo posvećeni održavanju Trendinga kao načina da ljudi imaju pristup širini ideja i komentara o raznim temama", navela je kompanija.
Kako raste broj korisnika tehnološke firme kao što je Fejsbuk sve više su podvrgnute isptivanjima o tome da li su njihove platforme neutralne.