Izvor: TangoSix.rs, 27.Okt.2020, 10:02

Elbit uspostavlja proizvodnu liniju bespilotnih letelica Hermes 450 u Rumuniji

Elbit uspostavlja proizvodnu liniju bespilotnih letelica Hermes 450 u Rumuniji

Izraelska kompanija Elbit Systems planira da sledeće godine u Rumuniji uspostavi liniju za montažu višenamenskog taktičkog bespilotnog sistema visokih performansi Hermes 450, napisao je 16. oktobra na svom Fejsbuk profilu potpredsednik Odbora za odbranu, javni red i nacionalnu bezbednost Poslaničkog doma Rumunije (donji dom dvodomnog parlamenta) Ovidiu Raețchi.
– Činjenica da izraelski Elbit Group želi da 2021. godine otvori liniju za montažu Hermesa 450 u Rumuniji, >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << da podrži napore modernizacije rumunske armije, je odlična vest – napisao je Raețchi dodajući da će se, s obzirom na činjenicu da će projekat biti razrađen sa partnerima iz Rumunije, pojaviti evropske izvozne mogućnosti.
Primopredaja prve baterije raketnog sistema PVO Patriot izvršena je 17. septembra ove godine / Foto: Bogdan Pantilimon/Ministarstvo odbrane Rumunije U odvojenoj Fejsbuk objavi od 13. oktobra, Raețchi je izvestio da će se u naredne tri godine Rumunija usredsrediti na investicije u korvete, helikoptere i sisteme za protivpodmorničku borbu.
– Ako je poslednjih godina akcenat programa modernizacije armije očigledno stavljen na raketne sisteme zemlja-vazduh (Patriot) i raketne sisteme zemlja-zemlja (HIMARS), kao i na punu operativnost aviona F-16, u sledeće tri godine Rumunija će se fokusirati na duo korvete-helikopteri – napisao je Raețchi i obavestio da se Bukurešt priprema za opsežan program za višenamenske, jurišne i posebno protivpodmorničke helikoptere koji će, zajedno sa korvetama i protivpodmorničkim sistemima učiniti da pozicija Rumunije u rejonu Crnog mora bude značajno ojačana.
Rumunija je među vodećim državama NATO po potrošnji za odbranu, ali je loše upravljanje nekim programima nabavke za posledicu imalo ozbiljna kašnjenja, posebno što se tiče korveta, helikoptera i taktičkih bespilotnih letelica.
Vodeći program modernizacije rumunske Mornarice bio je izgradnja četiri višenamenske korvete u Rumuniji i modernizacija dve fregate klase Type-22 Broasword nabavljene od Ujedinjenog Kraljevstva 14. januara 2003. godine. Za završetak ovog posla Rumunija je izabrala Naval Group sa sedištem u Francuskoj kojoj je 2019. godine dodeljen ugovor vredan 1,2 milijarde evra za izgradnju četiri nove višenamenske korvete Gowind u brodogradilištu Constanţa Shipyard (Santierul Naval Constanta – SNC) i da takođe modernizuje fregate F221 Regele Ferdinand (bivša HMS Coventry F98) i F-222 Regina Maria (bivša HMS London F95) deplasmana 4900 tona.
Korvete Gowind, predviđene za isporuku u periodu 2022-2023. bi trebalo da zadrže i unaprede protivpodmorničke, protivbrodske i pomorske sposobnosti rumunske Mornarice koje će se značajno povećati ako rumunska Mornarica takođe obnovi svoje sposobnosti za podvodno ratovanje kroz nabavku tri nove podmornice za koje Bukurešt takođe insistira da bi trebalo da budu izgrađene u domaćem brodogradilištu.
Helikopteri IAR316B RV Rumunije stari su preko tri decenije / Foto: Igor Božinovski Što se tiče helikoptera, Rumuniji su potrebne nove lake višenamenske/školske/izviđačke, transportne, jurišne i protivpodmorničke helikopterske platforme. Goruće pitanje je zamena lakog višenamenskog/školskog helikoptera IAR316B Alouette III koji se, kao rumunski licencni Aérospatiale SA.316B Alouette III, bliži kraju svog oprerativnog veka, a većina njih koji služe u školi Ratnog vazduhoplovstva „Aurel Vlaicu“ (Şcoala de Aplicatie a Fortelor Aeriene – S.A.p.F.A.) u bazi Boboc, su sada stari više od tri decenije.
Međutim, takođe postoji potreba za najmanje 45 jurišnih i transportnih helikoptera, Bukurešt je već pokazao ozbiljan interes za nabavku 24 jurišna helikoptera Bell AH-1Z Viper i 21 srednjeg višenamenskog/borbenog helikoptera UH-1Y Venom za koje bi se lokalna proizvodnja organizovala u Industria Aeronautică Română sa sedištem u Gimbavu, blizu grada Brašov.
Ako ovo postane stvarnost, Rumunija bi takođe imala koristi od prenosa znanja i tehnologije za obećavajuću tehnologiju koju je Bell navodno ponudio Bukureštu kao deo posvećenosti da se novim tipovima helikoptera obnovi nesrećni projekat iz 1996. godine za rumunsku licencnu prozvodnju 96 letelica AH-1RO Dracula, baziranih na dvomotornom borbenom helikopteri Bell AH-1W SuperCobra (poznatom kao  „Whiskey Cobra“), visokosposobne verzije jednomotornog AH-1 Cobra iz ere Vijetnamskog rata. AH-1W je završio karijeru u američkom Marinskom korpusu (USMC) 19. oktobra ove godine ali AH-1 i dalje ostaje u upotrebi u Bahreinu, Filipinima, Iranu, Japanu, Jordanu, Južnoj Koreji, Keniji, Tajvanu, Tajlandu i Turskoj.
Iako je Erbas očekivao da će Rumunija naručiti helikoptere H215 to se ipak nije dogodilo / Foto: Airbus Interes za prodaju helikoptera Rumuniji snažan je i kod Erbas Helikoptersa koji preko svoje podružnice Erbas Helikopters Rumunija već upravlja proizvodnim pogonom u IAR Ghimbav a takođe se saglasila da tamo započne proizvodnju novog višenamenskog srednjeg helikoptera H215 i H215M, očekujući da će Bukurešt naručiti najmanje 16 takvih helikoptera. Ovaj plan je međutim ušao u neizvesnost kada je Rumunija umesto toga počela gledati da nadogradi postojeću flotu Puma novim raketama Spike Extended Range (ER) i sistemom Elbit Systems BrightNite za letenje noću i u lošim uslovima vidljivosti.
Šanse Erbasa da od Rumunije dobije narudžbinu novih helikoptera dodatno su potkopane sve čvršćim američko-rumunskim partnerstvom pod kojim je Bukurešt, pored Belovih AH-1Z i UH-1Y,  zainteresovan za još jedan helikopter američke proizvodnje – višenamenski i jurišni helikopter UH-60M Black Hawk koga proizvodi Lokid Martinova podružnica Sikorski.
U svojim najnovijim naporima da značajno poveća šanse za dobijanje predstojeće rumunske višemilionske investicije u nove helikoptere, Lokid Martin je ovlastio poljskog proizvođača PZL Mielec koji je u vlasništu kompanije Sikorski, da 7. septembra ove godine potpiše Memorandum o razumevanju sa rumunskim proizvođaćem Romaero da se u Bukureštu uspostavi centar za održavanje civilnih i vojnih helikoptera Black Hawk koji bi u budućnosti bili korišćeni u Rumuniji ali i širem regionu centralne i istočne Evrope.
Suočena sa teškim odlukama da izabere između različitih proizvođača helikoptera i njihovih helikopterskih platformi, istovremeno balansirajući između političkih uticaja SAD i EU i trudeći se da odgovori na operativne i logističke potrebe vojske, Rumunija će vrlo verovatno pokrenuti program modernizacije helikopterske flote u skorijoj budućnosti, već sledeće godine, pre nego što starost helikopterskih platformi koje su trenutno operativne, dodatno naruši i ozbiljnije ugrozi operativnu spremnost i ukupnu efikasnost rumunske vojske.
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
The post Elbit uspostavlja proizvodnu liniju bespilotnih letelica Hermes 450 u Rumuniji appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

 I drugi pišu o ovome:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.