Izvor: Vostok.rs, 04.Mar.2013, 20:06 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Blog plus brend – reklama ili ne?
04.03.2013. -
Korisnici ruskog Interneta u skorije vreme možda će morati da plate za pominjanje brendova u svojim otvorenim blogovima. Federalna antimonopolska služba (FAS) smatra to skrivenom reklamom i spremna je da razmotri sa Državnom dumom mogućnost poreskih sankcija ili čak zabrane pominjanja brendova na ličnim stranicama.
Na današnji dan u ruskom segmentu Interneta ima oko 65 miliona blogera. Jasno je da samo malobrojni zarađuju na skrivenoj reklami. Ali čije >> Pročitaj celu vest na sajtu Vostok.rs << intrese će dotaći FAS? Onih koji se bave komercijalom, ili svih ostalih, koji preko smartfona objavljuju na Fejsbuku svoju lokaciju, a tom može da bude prodavnica poznate marke, ili svoju fotografiju sa sopstvenim kolima u pozadini? Šta će se smatrati skrivenom reklamom, a šta ličnom infromacijom i kako će sve to da prati FAS? Upravo ova pitanja brinu danas ruske Internet krugove, govori Jekaterina Pohomčik, rukovodilac pres-službe jedne od društvenih mreža:
- Vrlo sporno pitanje kako može da se prati reklama u blogovima, zato što tu reklama kao takva može i da ne bude. Recimo, čovek je napisao u svom blogu da je išao da ruča u neki restoran. Čovek je stvaro tamo bio i iz dobrih pobuda napisao. Zašto ovaj zapis treba da se oporezuje? A što se tiče praćenja nekih kompanija koje mogu da vrše monitoring blogova, ne shvatam kako će se to vršiti u Živom dnevniku na ruskom, gde se svakog dana pojavi oko 150 hiljada zapisa.
Sa druge strane, niko ne poriče činjenicu da je danas Internet najpopularnija, najdostupnija i najjeftinija platforma za reklamodavce. Zato je ona i zainteresovala FAS. Ali kako razlikovati onog ko ne plaća porez od običnog blokera, za sada niko konkrtno ne predlaže, smatra Rober Šlegel, poslanik Državne dume:
- Treba razraditi pravila, odrediti pojmove i tada se može kontrolisati Internet sa tačke gledišta zakona. Po meni to je prilično složeno i nije sasvim jasno koliko će to biti efikasno. Meni se čini da prvo treba pripremati rešenja, zatim razmatrati ih i tek zatim donositi. A ne naprotiv. To je nepravilno i neefikasno. I u tom smislu FAS ima nad čime da razmisli.
U stranom Internetu svaka zemlja ima svoja pravila ponašanja u blogovima, ali nigde nema zabrane pomena poznatih brendova. U Britaniji, na primer, može da se piše na ličnoj stranici o svemu što se dopada, osmi propagande nasilja. Ipak ako čovek dobija reklamu za novac, on mora da plati porez. U Nemačkoj nije uobičajeno baviti se skrivenom reklamom na ličnim stranicama. Radi toga postoje specijalni komercijalni blogovi.
Svetlana Andrejeva,
Izvor: Glas Rusije, foto: Vse Blogi Znamenistosteй