10 trikova za isplativ biznis na Facebook-u

Izvor: Preduzetnik.rs, 04.Feb.2016, 14:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

10 trikova za isplativ biznis na Facebook-u

Da biste reklamirali svoj posao na Facebook-u morate, pre svega, obratiti pažnju na jedinstvene mogućnosti ove društvene mreže, kao i na posebne karakteristike koje Facebook čine različitim u odnosu na druge medije. Baš kao što ne biste pokrenuli radio oglas na televiziji, ne bi bilo adekvatno da na Facebook-u plasirate reklamu kakva bi išla recimo u časopisu ili na vašem web sajtu.


KAKO DA >> Pročitaj celu vest na sajtu Preduzetnik.rs << FACEBOOK ISKORISTITE ZA POVEĆANJE PRODAJE
Ne koristite Facebook samo za agresivne reklamne kampanje Ljudi doživljavaju Facebook kao zabavni prostor gde će ćaskati sa prijateljima, gledati i „kačiti“ fotografije, video snimke odnosno gde će se, prosto opustiti.  Od veće pomoći će vam biti ako se uključite u konverzaciju i postanete deo zajednice, nego da samo budete poslovni „autsajder“ koji samo vodi prodajnu kampanju.
Postavite jasan cilj i strategiju Na primer, menadžment kafića želi da u narednih 6 meseci poveća prodaju pića korišćenjem Facebook reklama . Njihova strategija bi trebalo da uključi: kreiranje FB posta svakog jutra, koji sadrži informacije o nekim specijalnim dnevnim ponudama, kao i kupone za određene popuste. Zatim, postavljanje fotografija njihovih gostiju kako uživaju dok piju svoju prvu jutarnju kafu ili se zabavljaju u večernjim časovima. Nije na odmet i da se pozovu zadovoljni gosti da se čekiraju gde se nalaze ili da postave svoje  fotografije iz kafića. Dakle, bitno je imati jasno postavljen cilj i strategiju kako biste dobili očekivane rezultate odnosno povećanje prometa.

Prilagodite postove svojim korisnicima Nećete postići dobre efekte ako na postovima koristite samo poslovne, stručne ili složene izraze. Osoba koja se bavi Facebook reklamom se obraća širokoj masi ljudi ili određenoj ciljnoj grupi tako da u odnosnu na publiku prilagođava način komunikacije i pisanja postova. Cilj postova je  da budu zanimljivi za čitanje.
Napravite plan postovanja Za razliku od tradicionalnih medija (kao što su časopisi ili televizija) ili drugih online medija (kao što su web stranice), društvene mreže su podložne čestim promenama. Statistika pokazuje da oko 50% korisnika Facebook-a , provere svoje stranice minimum jednom dnevno, a vaš cilj je da oni vide da vi postujete neki novi i kvalitetan sadržaj. Preporučujemo da se FB post plasira najmanje jednom dnevno i to svakog dana. Ne prekidajte kontinuitet i trudite se da uvek imate zanimljiv ili kvalitetan sadržaj.
Podstaknite ljude da komentarišu vaše postove i odgovarajte u najkraćem roku Bitno je da podstaknete Facebook korisnike da čitaju vaše postove, da komentarišu i da postavljaju pitanja u vezi sa nekim temama koje su ih zainteresovale. Kada budete u interakciji i komunicirate sa korisnicima odgovorite im u najkraćem roku. Preporučujemo, najkasnije u roku od 24h, jer ćete tako steći poverenje svojih fanova.

Koristite slike i video zapise Slike i video zapisi su jedan od glavnih elemenata Facebook marketinga. Savet je da ih koristite što češće kako biste održali pažnju vaših korisnika. Takođe, možete koristiti ankete, poklone, nagradne igre, kupone. Istraživanja pokazuju da su popusti i pokloni najpopularniji razlozi zbog kojih klijenti prate neku „poslovnu“ Facebook stranicu. Isto tako, takmičenja i igre se mogu koristiti za „oživljavanje“ stranice.
Negujte svoje odnose sa klijentima Potrebno je vreme da izgradite dobre odnose sa korisnicima Facebook-a. Budite strpljivi i uvek iskreni u razgovorima. Ukoliko imate negativne komentare, budite ljubazni. Nikada ne ulazite u sukob, jer će ostali korisnici uvek biti na vašoj strani ako komentar korisnika nije primeren.
Promovišite svoju Facebook stranicu Potrudite se da je promovišete kroz vaš posao tako da vaši društveni mediji rade „ruku pod ruku“ sa tradicionalnim načinima oglašavanja. Navedite vašu Facebook stranicu na memorandume, vizit karte, na vaš web sajt itd.

Koristite Facebook insights Facebook insights može da vam pomogne da saznate više o ljudima koji su lajkovali vašu stranicu.  Jednom kada saznate karakteristike vaših Facebook prijatelja možete da prilagodite svoje poruke i ponude njihovim interesovanjima i njihovim potrebama. Na primer, ako se bavite prodajom knjiga koje su namenjene svim uzrastima, a vašu stranicu su lajkovali ljudi koji imaju od 18 do 25 godina, koncentišite se na ponudu knjiga koje odgovaraju toj starosnoj grupi.
Istražujte za vašu FB kampanju Dobro je da imate informacije o tome šta privlači vaše klijente, kao i šta vaši konkurenti koriste u svojoj reklamnoj kampanji. Na taj način možete stalno biti u toku sa promenama na tržištu i zahtevima vaših klijenata. Nemojte da imitirate druge, budite originalni. Zadužite osobu iz firme koja će se time baviti. Ukoliko želite profesionalnu FB kampanju, edukujte se za community managera

Nastavak na Preduzetnik.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Preduzetnik.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Preduzetnik.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.