Viber: Nestajuće poruke u grupnim razgovorima!

Izvor: Svet plus, 22.Okt.2021, 09:27

Viber: Nestajuće poruke u grupnim razgovorima!

Povodom meseca u kom se pojedinci osnažuju da preduzmu mere koje se tiču zaštite podataka, Viber lansira i novu funkcionalnost - „nestajuće“ poruke u grupnim razgovorima!

Rakuten Viber, globalni lider u više-platformskoj komunikaciji, odaje počast međunarodnom mesecu privatnosti i sigurnosti nastavljajući da predano radi na zaštiti podataka svojih korisnika. Lansiranjem niza aktivnosti, edukativnim videima i razvojem novih funkcionalnosti Viber brine da je korisniku >> Pročitaj celu vest na sajtu Svet plus << privatnost - na dohvat ruke.

Za razliku od drugih aplikacija, obostrana enkripcija je od 2016. godine u podešavanjima na Viberu automatski uključena za grupne i privatne razgovore, pa nije potrebno da je korisnici dodatno uključuju. Budući da je Viber platforma na kojoj brendovi i korisnici redovno međusobno komuniciraju, pruža sve nivoe sigurnosti uz šifrovani prenos poslovnih poruka. Šifrovanje tokom prenosa nudi izuzetno visok nivo sigurnosti za korisnike i brendove - poruke se ne čuvaju na Viberovim serverima, veze su sigurne i HTTPS-only. Viber preduzima sve mere kako bi njegovi korisnici bili sigurni od napada hakera.

Povodom meseca u kom se pojedinci osnažuju da preduzmu mere koje se tiču zaštite podataka, Viber lansira i novu funkcionalnost - „nestajuće“ poruke u grupnim razgovorima. Ova opcija je dostupna od juna 2020. za individualne četove, a od sada svi članovi mogu jednostavno uključiti i isključiti tu opciju u bilo kom grupnom četu i odrediti da li žele da poruke nestanu nakon 10 sekundi, minut, sat ili jedan dan nakon čitanja.

Na uređajima koji koriste Android 6 ili noviji, Viber će u potpunosti onemogućiti prosleđivanje, kopiranje ili snimanje ekrana poruke kada je aktivirana opcija nestajanja. Za starije verzije Androida i sve korisnike iOS-a, članovi grupnog četa će biti automatski obavešteni ako bilo koji član napravi skrinšot ili snimak ekrana nestajuće poruke. Ova opcija se može primeniti na bilo koju vrstu poruke, uključujući fotografije i stikere.

Korisnici takođe mogu da imaju poverenja da su sigurni i dok putem četova komuniciraju s kompanijama. Sve brendove koji žele da budu poslovno prisutni na Viberu ručno pregleda i odobrava Viberov tim, stoga su brendovi dužni da prihvate pravila o privatnosti za komunikaciju s korisnicima. Provereni poslovni profili dobijaju verifikaciju, odnosno plavi bedž - znak autentičnosti koji korisnicima pokazuje da je brend pouzdan, što omogućava transparentniju komunikaciju između korisnika i brendova. Pored toga, službeni poslovni nalog može da sadrži podatke o brendu, logotipu, adresi i telefonskom broju - sve kako bi korisniku olakšalo proveru i prepoznavanje stvarnog naloga.

Tokom celog oktobra Viber deli savete o sigurnosti putem poruka i video materijala u svojim lokalnim zajednicama, kako bi edukovao korisnike na koji način mogu da prilagode i kontrolišu različite aspekte svoje privatnosti u aplikaciji.

Viber se 2020. godine pridružio kampanji #StopHateForProfit kako bi pokazao svoju trajnu podršku zaštiti korisničkih podataka, te je istovremeno prekinuo i sve poslovne veze s Facebookom. O ovom je koraku u svom najnovijem istraživanju pisao Mozilla Foundation, gde je Viber prepoznat i pozitivno ocenjen kao kompanija koja kvalitetno pristupa radu na zaštiti privatnosti.

Nastavak na Svet plus...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Svet plus. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Svet plus. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.