Izvor: Tracara.com, 27.Dec.2017, 13:02 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Srpska agencija reklamira Aušvic kao “mesto koje je inspiracija za mnoge filmove”
Turistička agencija GO2 Travelling na svojoj Facebook stranici reklamira izlet u nacistički logor kao mesto koje je poslužilo kao “inspiracija za mnoge filmove”, uprkos tome što je tamo ubijeno 960.000 Jevreja, 75.000 Poljaka i 19.000 Roma. Uz osnovni nedostatak ljudske empatije i saosećanja sa jezivim holokaustom koji se dogodio, agencija navodi da je ovo “istorijsko mesto u blizini Krakova koje nikako ne treba propustiti.” Nakon reakcija korisnika twittera koji su osudili >> Pročitaj celu vest na sajtu Tracara.com << ovakve objave, ona je brzinski uklonjena sa Facebooka, no printscreenovi se i dalje dele po mrežama, a opis ovog izleta na zvaničnom sajtu možda je još jeziviji. Foto: Twitter “Kao trag nezapamćenog rata, upravo u Poljskoj u blizini Krakova u koji Vas vodimo za Novu godinu, nalazi se i najveći koncentracioni logor iz Drugog svetskog rata, Aušvic, koji je postao međunarodno poznat simbol za genocid, torturu i Holokaust… Iako je hladna, kaže se da je Poljska preko zime najlepša, pa je možda doček u Krakovu, najznačajnijem južnom gradu u Poljskoj, idealna prilika za izlet u čuveni logor Aušvic, i prilika da kratko napravite pauzu koju novogodišnji provod iziskuje. Iako nije u pitanju srećan događaj niti mesto, Aušvic definitivno neće pokvariti praznično raspoloženje,” navodi se na zvaničnom sajtu agencije. Boris Katić, direktor Go2 turističke agencije čiji je oglas u pitanju, i sam zna da je oglas pogrešan, ali nije uputio izvinjene javnosti. “U potpunosti razumem reakciju na mrežama na oglas, i ja bih tako isto reagovao. Sadržaj oglasa je jako neprimeren, i ja preuzimam odgovornost za njegov sadržaj,” kaže on u razgovoru za VICE naglašavajući da shvata problem i da ne podržava tu vrstu komunikacije. (Visited 410 time, 8 visit today)
Oglas koji Aušvic predstavlja kao inspiraciju za filmove
Izvor: RTS, 28.Dec.2017, 00:50
Oglas jedne beogradske turističke agencije izazvao je najpre šok, a potom je usledilo i izvinjenje. Naime, ta agencija pozvala je turiste da posete Aušvic, mesto i simbol najvećeg ljudskog stradanja u 20. veku, ali uz poruku da posete ne zloglasni nacistički logor, već, kako su naveli, mesto...