Smrt za volanom na estradnom putu

Izvor: Vesti-online.com, 07.Avg.2011, 17:12   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Smrt za volanom na estradnom putu

Pogibija Ljubiše Stojanovića Luisa iznova je otvorila priču o estradi "gutačici života", kako je to neko rekao. Brzi i skupi automobili, česte i zamorne turneje, alkohol - sve češće uzimaju svoj danak. Mnogo je estradnjaka za volanom dočekalo zlu sudbinu dok su žurili da odrade i po tri tezge u jednom danu.

Pevač neobičnog glasa i još neobičnijeg načina izvođenja džeza Ljubiša Stojanović Luis poginuo je u prošle nedelje u saobraćajnoj nesreći. Prešao je na >> Pročitaj celu vest na sajtu Vesti-online.com << suprotnu kolovoznu traku i sudario se s fordom mađarskih registarskih oznaka.

Pevač koji je 40 godina kombinovao džez sa srpskim folklorom proslavio se 1980. prvim albumom "Ne kuni me, ne ruži me, majko", a s bendom "Flamingosi" pobedio na Beoviziji 2006. Dvaput se ženio i razvodio. Živeo je sa nevenčanom suprugom Silvanom i ima šestoro dece

Luisova pogibija iznova je otvorila priču o estradi "gutačici života", kako je to neko rekao. Brzi i skupi automobili, česte i zamorne turneje, alkohol - sve češće uzimaju svoj danak.

Nekada su na festivale i zajedničke koncerte pevači putovali autobusima, džumle, kako to vole da kažu. Međutim, sada na tezge svi putuju svojim automobilima, a po srpskim putevima glava se gubi zbog rupa na asfaltu, odrona, brze vožnje, zamora... Mnogo je estradnjaka za volanom dočekalo zlu sudbinu dok su žurili da odrade i po tri tezge u jednom danu.

Druga strana medalje

Među našim estradnim poslenicima ima i onih koji se klone kupovanja automobila, više vole da ih voze drugi, a za kraće vožnje do mesta nastupa koriste iznajmljeni kombi ili taksi. Aleksandar - Aca Ilić ima vozačku dozvolu, ali ne voli da seda za volan.

- Mene vozi supruga Biljana i zato nikada ne kasnim na zakazani sastanak - kaže Aca.

Vozački ispit do danas nisu stigle da polože Zorica Minić, Jana i Snežana Babić jer su ih uvek vozili muževi, kolege ili menadžeri.

Momčilu Bajagiću Bajagi i njegovom kolegi i drugaru Bori Čorbi nikada nije palo na pamet da kupe automobil i kažu da su od love koju su dali na taksi mogli da menjaju luksuzne automobile kao Ciganin konje. Bajaga čak kaže da ne seda ni na bicikl.

Harmonikaš Mirko Kodić vozi golf, ali za putovanja iznajmljuje automobil i šofera.

Baja Mali Knindža kaže da uz svakodnevnu boemiju nikada ne bih mogao normalno da vozi. - Kada bih ja seo za volan, pre nego što sam sebe uništim, bilo bi mrtvih više nego na trkama Formule 1. Taksi je zakon - izjasnio se Baja.

Volan ne privlači ni Ljubu Aličića, Novicu Zdravkovića, Ivana Kukolja Kukija, Biljanu Krstić, Cecu Slavković, Milića Vukašinovića, Sašu Dragića, Marinu Tucaković, Šabana Bajramovića, Slađanu Milošević, Vesnu Zmijanac...

Pevačica narodne muzike Silvana Armenulić među prvima je počela da vozi skup i brz automobil ford granada. Njene kolege se sećaju da nije skidala nogu s papučice za gas jer je uživala u brzoj vožnji. Poginula je 1976. u 37. godini, vraćajući se s koncerta, kad se kod Kolareva sudarila s kamionom.

Zajedno s njom život su izgubili i njena 26-godišnja sestra, pevačica Mirjana Barjaktarević, koja je u trenutku pogibije bila u drugom stanju, i violinista Miodrag Jašarević, koji je u Radio Beogradu nasledio Vlastimira Pavlovića Carevca.

Pevačica Lepa Lukić uvek se potrese kada neko pomene pogibiju Silvane Armenulić i njenih saputnika.

- Trebalo je da na dan nesreće budem u tom automobilu. Silvana se ponudila da se njenim fordom krenemo za Beograd, a ja sam se uspavala u hotelu. Za njenu smrt saznala sam od novinara. Mislila sam da hoće da me opljačkaju, ali kada mi je novinar pokazao novinarsku legitimaciju, zaledila sam se.

Danima nisam mogla da se smirim, gutala sam tablete, nisam izlazila iz kuće. Iako sam već položila vožnju, dobila vozačku dozvolu i kupila automobil, na pamet mi više nikada nije palo da vozim - kaže Lepa.

Davne 1986. godine tragedija je zadesila i sarajevske rokere, gitaristu Dražena Ričla i basistu Aljošu Buhu, koji su tek osetili miris slave posle uspeha debi albuma njihove grupe Crvena jabuka. Krenuli su na koncert u Mostar, kada je Dražen na klizavom asfaltu izgubio kontrolu nad volanom. Njegov saputnik Aljoša Buha, bubnjar grupe, preminuo je na licu mesta, a Ričl je prebačen za Beograd na VMA, gde je ubrzo podlegao povredama.

Krajem osamdesetih i početkom devedesetih godina započela je crna serija estradnih saobraćajki. Mladi pevač Ipče Ahmedovski poginuo je 1994. u Šopiću kraj Lazarevca, na Ibarskoj magistrali, koja je odnela više života nego omanji rat. Vozeći mercedes brzinom od 140 kilometara na sat zakucao se u šleper. Ipče je na mestu ostao mrtav.

Pevač Dejan Matić kaže da će svaki 23. jul od ove godine slaviti kao svoj drugi rođendan.

- Vraćali smo se iz Sarajeva i put prema Višegradu je baš loš, asfalt katastrofalan i klizav od kiše. Vozili smo polako i u jednom momentu ispred nas se stvorio kamion, a iz suprotnog smera išao je drugi automobil, tako da je bilo nemoguće izbeći i jedno i drugo.

Bile su dve opcije - ili pod kamion ili direktno u drugi automobil. Udarili smo sa bočne strane u kamion i to mojom stranom i čudim se kako sam ostao živ i bez ogrebotine. Auto je slupan, ali bitno je da smo svi živi i zdravi.

Denser Andrija Đogani, poznat kao Baki B3, u maju je krenuo sa tri prijatelja na zakazanu tezgu u Tutinu, u Raškoj, i završio u kanalu.

- Padala je kiša, u jednoj krivini sam izgubio kontrolu i sleteo u jarugu, srećom, niko nije povređen - izjavio je Baki.

Mladi pevač Grand produkcije Stevan Anđelković je nedavno imao mnogo sreće u saobraćajki iz koje je izašao bez povreda.

- Dok sam išao na nastup u Aleksandrovac, pred ulazak u grad iz suprotnog pravca u traci kojom se kretao pojavio se drugi automobil, pa sudar nisam mogao da izbegnem.

Moj automobil je potpuno slupan, a ja sam zahvaljujući vazdušnim jastucima prošao bez posledica. Tačno je da mi mlađi ne skidamo nogu s papučice za gas, da stalno žurimo na tezge i vraćamo se umorni. Opomene koje stižu su drastične - kaže Stevan.

U saobraćajkama su stradali i harmonikaš Dragan Janković Mirijevac, Marjan Karan, muzički urednik Radio Beograda, menadžer Sloba Stojiljković, alijas Sloba Debeli, pevači Srećko Jovović i Boža Nikolić Bida, a onda vodeći bosanski instrumentalista, kompozitor i vođa grupe Ornamenti Adija Lukovac...

Poznati jugoslovenski pevač narodne muzike Hašim Kučuk Hoki (56) nastradao je u saobraćajnoj nesreći koja se dogodila 2002. godine na putu Subotica-Beograd. Ostaće upamćen po hitu "Pijem da je zaboravim".

Slobodan Betulić Betula, pevač narodnih pesama i autor emisije "Čaša vode sa izvora", teško je povređen u saobraćajnoj nesreći koja se u decembru 2006. godine dogodila u Nemačkoj, na putu Berlin-Lajpcig.

U nesreći je na licu mesta poginuo njegov sinovac Branislav Radovanović, a povređeni su i Mirko Jakovljević, urednik i vlasnik kragujevačke Televizije Lider i Saša Jakovljević zvani Trapez.

Nesreća koja je podigla celu bivšu Jugoslaviju na noge je pogibija makedonskog pevača Tošeta Proeskog. Poginuo 2007. godine u saobraćajki na putu Zagreb-Lipovac. Mladi pevač bio je suvozač u džipu, kojim je upravljao makedonski državljanin Georgij Georgijevski. On se zbog prebrze vožnje i nedovoljnog razmaka između vozila zabio u zadnji deo kamiona na autoputu Zagreb-Lipovac.

Pop pevač Darko Radovanović i njegov kum i menadžer Aleksandar Milošević poginuli su 11. juna ove godine u saobraćajnoj nesreći na obilaznici kod Ostružničkog mosta prema Surčinu. Krenuli su na nastup u Varvarinu, ali nikad nisu stigli. Članovi benda su uzalud čekali, zvali ga na mobilni, ali se niko nije javljao. Kad su za nesreću čuli posle dva sata, u diskoteci se začuo plač i zapomaganje. Darko je iza sebe ostavio suprugu Maju i trogodišnju ćerku Laru.

Jedan od najpopularnijih folk pevača na prostoru bivše Jugoslavije Halid Bešlić doživeo je 2009. godine tešku saobraćajnu nesreću u sarajevskom naselju Vogošća kad je izgubio kontrolu nad vozilom, sleteo s puta i zadobio teške povrede glave.

- Nemam običaj da slavim rođendan, ali, kao i drugi, rođendan slavim dan kad sam preživeo saobraćajku. Od tada imam veoma realne poglede na život - kaže Halid.

Pokaži mi auto koji voziš, pa ću ti reči ko si - slogan je koji sve više zveči među predstavnicima domaćeg džet-seta, pa i narodnjacima.

Svetlana - Ceca Ražnatović nasledila je od pokojnog supruga Arkana blindirani Ševrolet "sabarban" čiji oklop ne može da probije ni tromblonska granata.

Dragana Mirković je od svog voljenog Tonija kao svadbeni poklon dobila skupoceni Lamborgini jer voli brzu i oštru vožnju.

Bračni par Brena i Boba Živojinović mogu da se pohvale malim voznim parkom. U garaži su im parkirani Džip, Mercedes i najnoviji model Forda.

Dara Bubamara je svojevremeno, za svoj 30. rođendan, od dečka Lakija na poklon dobila Audi vredan 60.000 evra!

Njegovo veličanstvo Džip, posebno "čiroki", postao je simbol novokomponovanog džet-seta. Iako važi za muški automobil, voze ga pevačica Mira Škorić i striptizeta Vesna Počuča Šana. Ovim moćnim terenskim vozilom na tezge širom Evrope redovno putuje pevač Željko Samardžić, posebno zimi preko Alpa kada drumove zaveje sneg.

Nastavak na Vesti-online.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vesti-online.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vesti-online.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.