ONA JE UMETNICA BEZ GRANICA: Imala je TEŠKO detinjstvo o kome se MALO zna, a zbog DELA je bila spremna sebi da NAUDI

Izvor: SrbijaDanas.com, 11.Jul.2019, 16:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

ONA JE UMETNICA BEZ GRANICA: Imala je TEŠKO detinjstvo o kome se MALO zna, a zbog DELA je bila spremna sebi da NAUDI

U svakom performansu ispituje granice uma i tela...

Ona sebe naziva "bakom performans umetnosti". Već dugi niz godina živi i radi u Njujorku, a svojim izložbama publiku redovno ostavlja bez daha.

Ova crnogorsko-srpska umetnica platno je zamenila telom, a akcenat uvek stavlja na osećanja - bol, patnju i suze, sve to izraženo kroz mimiku i pokrete telima.

O njenim radovima priča ceo svet, voli da ispituje granice uma i tela, a najviše je vole u Srbiji >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << i Americi.

Svi već dobro znaju, reč je o Marini Abramović.

Marinin privatni život veoma je uzbudljiv, a javnost možda ne zna dovoljno o njemu. Dok je bila jako mala odgajila ju je baka. Sa šest godina dobila je rođenog brata, kada je ujedno počela da živi sa roditeljima, koji su bili izuzetno strogi prema njoj.

Njeni otac i majka imali su strašan brak, a kako je i sama rekla, to se odrazilo na nju. Stalno je bila pod nadzorom majke i nije imala izlaz duže od 22h. Najteži trenutak u detinjstvu, po njenim rečima, bio je, kada je otac razbio sve čaše u kući i napustio porodični dom.

Izlaz iz svega, Abramovićeva je nalazila u umetnosti. Pre polaska u školu počela je da svira klavir i uči strane jezike, a slobodno vreme provodila je slikajući.

Studirala je na Akademiji lepih umetnosti u Beogradu od 1965. do 1970. godine. Postdiplomske studije završila je u Zagrebu 1972. godine, a dve godine kasnije počela je da predaje na Akademiji lepih umetnosti u Novom Sadu, kada je izvela svoje prve solo nastupe.

Prvi performans, ova ekstrovagantna umetnica, imala je na festivalu u Edinburgu 1973. godine, pod nazivom Ritam 10.

Ovo je ujedno jedan od njenih najbizarnijih nastupa. Marina, koja je inače poznata po tome da bukvalno daje krv za umetnost, tada je sebi prvi put nanela lakše telesne povrede.

Објава коју дели The Body Acceptance Collective (@body_acceptance_collective) дана 23. Нов 2016. у 4:00 PST

Koristeći dvadeset noževa, dva magnetofona i kameru, umetnica je pred publikom zaigrala nešto nalik ruskom ruletu. U sve bržem ritmu, Abramovićeva je zabadala noževe između raširenih prstiju, a kad god bi posekla prst pri brzini pokreta, uzimala bi novi nož, dok bi ujedno snimala ceo proces.

Nakon što se dvadeset puta posekla, pustila bi snimljenu traku, a onda bi osluškivala zvukove i pokušavala da ponovi iste pokrete. Na taj način bi pokušala da replicira greške, spajajući prošlost i sadašnjost.

Mnogi su se pitali zašto je ovako nešto radila, a Marina je zapravo želela da bezgranično istražuje fizičko i mentalno ograničenje tela.

Tom prilikom je u jednom intervjuu rekla:

- Kada uđete u stanje performansa možete podstaći svoje telo da radi stvari koje nikada ne biste mogli normalno da radite - istakla je ona.

Објава коју дели Marina Abramovic Institute (@abramovicinstitute) дана 4. Мар 2016. у 1:33 PST

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.