Da li je ovo jedan od najstresnijih poslova na svetu?

Izvor: Svet, 16.Jun.2015, 20:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li je ovo jedan od najstresnijih poslova na svetu?

Tim Džejsona Kupera, gleda kroz prozor kontrolnog tornja visokog 87 metara na aerodromu Hitrou. Oni navode desetine hiljada ljudi na zemlji i u vazduhu.
Jedan pogrešan korak i mogla bi se dogoditi katastrofa, ali atmosfera u tornju najvećeg britanskog aerodroma, poprilično je mirna.
“Tu je pritisak, ali ne i stres”, rekao je Kuper koji vodi Red Watch jednu od tri grupe kontrolora leta koji danonoćno nadziru letove na Hitrou.
“Čak mislim da se >> Pročitaj celu vest na sajtu Svet << većini sviđa pritisak”, kaže on.
U tornju se nalazi podjednak broj muškaraca i žena svih životnih doba. Svoj posao rade tiho i efikasno, razgovarajući s pilotima, povremeno pričajući jedni s drugima. Aktivnost aviona je nemilosrdna, na dva terminala i samo dve piste, od kojih svaka godišnje primi 19 miliona putnika više od drugog najprometnijeg aerodroma na svetu.
Avio prevoznici, čekaju u redu za poletanje, dok je nebo puno aviona koji treba da slete. Posao kontrolora leta je da čekanja smanje na minimum, a za to balansiranje je potreban intenzivan fokus i impresivan niz tehničkih uređaja.
87 metara iznad Hitroua toranj nudi impresivan pogled koji se pruža preko kilometara ravnog terena. Kontrolorima treba vizuelna potvrda svakog uzletanja i sletanja, a radaru i radijskim vezama pribegavaju samo kada su vremenske prilike takve da je vidljivost slaba.
Toranj je na dva nivoa – podignut središnji podijum na kom su kontrolori za severnu i južnu pistu, koji sede okrenuti leđima jedno drugom. Tu je i niži podijum na kom su oni koji upravljaju saobraćajem na zemlji.
Prema zakonu, kontrolori mogu da rade samo 90 minuta u komadu, nakon čega moraju uzeti pauzu od 30 minuta i tako tokom šest do devet sati, zavisno od toga koliko im traje smena. To im pomaže da se fokusiraju na zadatak usmeravanja što je više aviona moguće što brže, odnosno i do 42 uzletanja po satu.
Noću je dodatno komplikovano usmeravati gust saobraćaj na Hitrou.Taj posao olakšava džinovski ekran osetljiv na dodir, koji pokazuje osvetljene različite delove aerodroma. Tu su i monitori za praćenje koji prikazuju položaj i kretanje svih aviona na tlu i prizore koji detaljno prikazuju meteorološke elemente kao što su smer i brzina vetra.

Nastavak na Svet...






Povezane vesti

Da li je ovo jedan od najstresnijih poslova na svetu?

Izvor: Scandal.rs, 16.Jun.2015

Tim Džejsona Kupera, gleda kroz prozor kontrolnog tornja visokog 87 metara na aerodromu Hitrou. Oni navode desetine hiljada ljudi na zemlji i u vazduhu...Jedan pogrešan korak i mogla bi se dogoditi katastrofa, ali atmosfera u tornju najvećeg britanskog aerodroma, poprilično je mirna...“Tu je pritisak,...

Nastavak na Scandal.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Svet. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Svet. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.