Izvor: Blic, 04.Nov.2016, 17:25   (ažurirano 02.Apr.2020.)

DUNAV UTIHNUO Počela operacija okretanja nasukanog broda, posada još NIJE PRONAĐENA

Sudbina dvojice članova posade teretnog broda koji se juče prevrnuo i nasukao na ušću Jezave u Dunav kod Smedereva još uvek nije izvesna. Zapovednik Milan Brzaković (35) iz Prova kod Vladimiraca i Nikola Kosovac (49) iz Seleuša kod Alibunara, upravitelj stroja, vode se kao nestali. Sam brod, dugačak više od 70 metara, čiji tek manji deo viri iz vode, trebalo bi uskoro da bude okrenut, pošto su na mesto nesreće nešto posle podneva došli brod sa dizalicom "Soča" i remorker "Stig".
>> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << />
I dalje nije jasno šta je prouzrokovalo prevrtanje i potonuće barže "Beograd X" Preduzeća "Ivan Milutinović". Sa rodbinom nestale dvojice mornara, koja je od ranog jutra bila na obali Dunava preko puta olupine, bio je i Miodrag Milojević, direktor PIM-a.

- Otac mlađeg člana posade radio je na tom istom brodu 25 godina, upravitelj stroja je bio na njemu 20 godina, i on je sa ocem tu radio. Upravitelj stroja je otac dvoje dece... Zapovednik nije bio oženjen, a za obojicu svi zaposleni u PIM-u imaju samo reči hvale, i kao ljude i kao radnike - kaže Milojević za "Blic".

Direktor PIM-a potvrdio je da je brod natovaren tucanikom krenuo iz Golupca prema Beogradu prethodnog dana oko 9 sati. Trebalo je da budu na vezu i prespavaju u Smederevu. Poslednji kontakt firme sa posadom bio je oko 19 časova, a otac zapovednika se s njim čuo radio vezom oko 22 i 20. Sutradan ujutru, kada je trebalo ponovo da bude uspostavljena veza, mornari više nisu bili dostupni.

Kada je počela operacija okretanja trupa broda, na lice mesta je stigao i Veljko Kovačević, pomoćnik ministarke građevine i saobraćaja.

- Nešto se tokom noći dogodilo na sidrištu, prema informacijama koje imamo to je jedino objašnjenje. Prijavili su dolazak na sidrište preko brodske radio stanice, prema kilometraži koju su javili trebalo je da oko 22 i 45 dođu do luke u Smederevu. Šta je posle bilo zaista ne znamo, a i zbog ovih ljudi, ne bih stvarno iznosio pretpostavke – kazao je Kovačević, pokazujući na rođake nestalih, s kojima je prethodno razgovarao.

Pročitajte još

Plovilo je samo dva dana ranije, naglašava Kovačević, prošlo pregled kod Uprave za brodove ovog ministarstva, što bi trebalo da znači da je bilo potpuno tehnički ispravno. Šlep je bio natovaren u granicama dozvoljenog, imao je propisan broj članova posade, za ovakvo plovilo predviđena su dva.

Najveći problem spasilačkom timu jeste to što je trup prevrnutog broda nestabilan, što onemogućava roniocima žandarmerije zaranjanje, kako bi pretražili olupinu. Ukoliko uspe okretanje barže u plovidbeni položaj, sledi ispumpavanje i njeno odvlačenje na navez. Po rečima pomoćnika ministra, tek tada, kada brod bude okrenut i ispravljen biće moguće otpočinjanje istrage, koja bi trebalo da odgonetne mogući uzrok nesreće.
Pogledaj vesti o: Autonomna pokrajina Kosovo i Metohija

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.