Izvor: Southeast European Times, 26.Jan.2011, 23:26 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Ceca aut, Tesla in: Novi idoli Srbije
Pevači narodne muzike su gurnuti u stranu, a sportisti i naučnici postaju novi uzori mladih u Srbiji.
26/01/2011
Igor Jovanović za Southeast European Times iz Beograda -- 26.1.2011.
Srpska omladina se sve više divi i želi da se poistoveti sa vodećim sportistima, naučnicima i istorijskim liderima, pokazuje novo istraživanje.
Takav izbor predstavlja zaokret u odnosu na prethodne godine kada su mladi ljudi navodili uglavnom pevače narodne muzike >> Pročitaj celu vest na sajtu Southeast European Times << i osobe poznate po svom učešću u sukobima na Balkanu devedesetih godina.
Istraživanje javnog mnjenja, koje je krajem 2010. godine sproveo Fond za otvoreno društvo Srbija, potvrdilo je da su teniseri Novak Đoković, Ana Ivanović i Jelena Janković, fudbaler Nemanja Vidić, kao i naučnici Nikola Tesla i Albert Ajnštajn na vrhu liste uzora.
Sociolog Ratko Božović kaže da je ta promena odraz veće mogućnosti mladih ljudi da komuniciraju sa svetom i steknu znanje.
„Mladi ljudi u Srbiji siti su trivijalnih sadržaja“ izjavio je Božović za SETimes. „Zato rezultati ove ankete predstavljaju normalan odgovor mladih u potrazi za identitetom“, rekao je on.
Istraživanje je rađeno na uzorku od 1.500 osoba starosti između 15 i 29 godina. Samo je malih 10 odsto odabralo pevače „novokomponovane“ muzike poput Cece Ražnjatovic i Seke Aleksić, kao i ratne lidere bosanskih Srba i optuženike za ratne zločine Ratka Mladića i Radovana Karadžića.
Srpska omladina „odbija da traga za prljavom rekom i umesto toga traži čiste izvore“, rekao je Božović.
Zvaničnica ministarstva nauke i tehnologije Nada Mijatović izjavila je za SETimes da su rezultati istraživanja vrlo ohrabrujući.
„Već duže vreme radimo na promociji pravih vrednosti u Srbiji i ovi rezultati su vrlo važni“, rekla je Mijatović.
Zalaganja ministarstva uključuju postavljanje velikog bilborda sa slikom Nikole Tesle na beogradskom aerodromu, kao i organizovanje godišnjih takmičenja za projekte čiji je cilj promovisanje nauke i istraživanja. Teslin lik je praktično prva stvar koju vide putnici koji dolaze u Beograd.
Neki smatraju da je nova generacija informisanih ljudi stub budućeg razvoja zemlje.
„Postoji čitava armija pametnih i sposobnih mladih ljudi koji svakako nisu pesimisti, ne mogu ni da budu to, jer onda ne bi bili uspešni, i koji veruju u rad i ulaganje u sebe“, izjavila je u intervjuu lokalnim medijima Sonja Liht, direktorka Beogradskog instituta za izuzetnost.
Nastavak na Southeast European Times...