Izvor: Gradnja-Online.com, 28.Jun.2012, 14:34   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Bez prašine na kopovima - RTB "Bor" nabavio tri cisterne beloruske kompanije "Belaz" vredne 1 mil EUR

Rudarsko-topioničarski basen Bor (RTB) nabavio je tri cisterne od beloruske kompanije "Belaz" za kvašenje transportnih puteva na površinskim kopovima "Veliki Krivelj", "Cerovo" i kopa u Majdanpeku, vredne milion evra, izjavio je u utorak (26. juna 2012. godine) upravnik površinskog kopa "Veliki Krivelj" Vidoje Adamović.U svakoj smeni rade po dva vozača cisterni, koji su ujedno i vozači teških kamiona, i na kopu "Veliki Krivelj" prskaju vodom 15 kilometara transportnih puteva, da bi sprečili dizanje velikih prašina, koje smetaju mašinama, ali i meštanima sela Veliki Krivelj.- RTB "Bor" je, posle nabavke krupne opreme za rudarsku proizvodnju, nabavio i tri cisterne za polivanje puteva, kako na kopovima u Boru, tako i u Majdanpeku. Na kopu "Veliki Krivelj" cisterna funkcioniše od pre sedam dana. Radi se o cisterni beloruske proizvodnje "Belaz", čija je zapremina 32 kubna metra - objasnio je Adamović.Cisterna mlaznicama raspršuje vodu do 25 metara, a ima i vodeni top na samoj cisterni koji može da izbaci mlaz do 60 metara, naveo je Adamović i dodao da cisterna može da se koristi i za gašenje požara, kako na rudarskoj opremi, tako i na stambenim jedinicama ako ima prostora da priđe mestu požara.- Sa nabavkom ovih cisterni rešili smo problem sa prašinom na kopu, ali rešili smo i probleme meštanima sela Veliki Krivelj, jer prašina više ne ugrožava selo - kazao je Adamović.Voziti teški kamion-damper nosivosti i do 220 tona i to bez klimatizacije, na ovako visokim temperaturama veoma je teško, a takvih na kopu "Veliki Krivelj" ima šest.Jedan od vozača dampera Slaviša Nestorović rekao je da za vozače teških kamiona cisterne sa vodom koje prskaju puteve - znače mnogo, jer se diže velika prašina, vrućine su velike, tako da putevi moraju da se prskaju non-stop, i zbog mašina i zbog ljudi.- Pošto u mom kamionu nema klime otvaram prozor ili vrata da se rashladim, ali i češće se menjamo i pravimo pauze. U kamionima sa klimom radi se normalno - rekao je Nestorović.Uprkos velikim vrućinama proizvodnja se ne smanjuje i vidi se razlika između stare i nove rudarske mehanizacije, jer mnogo je teže vozačima šest starih kamiona i rukovaocima dva stara bagera.

Nastavak na Gradnja-Online.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Gradnja-Online.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Gradnja-Online.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.