Blog: Dragan Varagić, 17.Jul.2015, 18:08   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako je Tinder postao najatraktivnija platforma za “muvanje”?

Nekoliko meseci planiram da pišem na temu uspeha mobilne dating aplikacije Tinder, od kada sam čuo interesantnu priču jedne studentkinje koja je našla dečka preko ove aplikacije (i dalje se zabavljaju). O fenomenu mobilne aplikacije Tinder se mesecima piše na ovdašnjim jezicima, a ako niste čitali o tome, preporučujem da pročitate tekst sa sajtova B92 i O Radio. Direktan povod za ovaj tekst je veoma detaljna studije slučaja "What Ignited Tinder’s Explosive Growth?" sa relevantne lokacije GrowthHackers.com koja je upravo specijalizovana za objašnjavanje kako su određeni online projekti uspeli za kratko vreme da dođu do veoma velikog broja korisnika. Ovaj tekst me je inspirisao da napišem svoje mišljenje o važnosti servisa Tinder. "Sveto" trojstvo najvećih profita i najveće konkurencije - Pornografija, kockanje i dating (muvanje)! Kako u okruženju ekstremne konkurencije (i spama) napraviti dominantan online servis? Poznato je da je jedna od najprofitabilnijih "provrednih grana" na internetu i van interneta - Dating (muvanje), što ima za posledicu da je to i jedna od oblasti sa najvećom konkurencijom, i prevelikom količinom spama. Do pojave savremenih društvenih mreža, online servisi ovog tipa su generalno bili veoma profitabilni (naročito najveći servisi), sve dok prvo MySpace, a zatim još više Fejsbuk nisu preuzeli ulogu dominantnh svetskih (besplatnih) dating servisa. Pre osam godina, serijal u tri teksta priče o čoveku koji je veoma kreativno upotrebio MySpace za dating (II, III) je privukao veliku pažnju na mom blogu, a pre tri godine ozbiljno sam razmišljao da objavim jednu sličnu priču koja se dešavala preko Fejsbuka od strane sveže razvedenog čoveka (još interesantniji efekti, iako čovek nije imao nešto puno para, niti neki izgled - ali ima dobru priču). Odustao sam, jer sem interesantne (sex) priče pouka je bila veoma slična kao i u slučaju MySpejsa, s tim da ništa time ne bih naročito izrekao u kontekstu veoma poznate činjenice da se Fejsbuk masovno koristi za muvanje. U slučaju moblne aplikacije Tinder situacija je potpuno drugačija - ovaj servis pokazuje kako se prilagođenjem aktuelnih načina komunikacije preko mobilnih platformi unapređuje klasičan sistem upoznavanja, i takva vrednost postaje osnova za kreiranje dominantnog servisa za dating. Tajna kvalitetnog korisničkog doživljaja - kako tehnologijom unaprediti klasične vidove komunikacije! Postoji veći broj razloga zbog kojih je Tinder toliko uspešna aplikacija, a najvažniji razlog za uspeh ovog servisa krije se u samom opisu koji možete čuti od bilo kojeg korisnika Tindera, ili da to pročitate u tekstovima koji ga opisuju - jednostavno i anonimno. Kada se malo detaljnije pogleda šta taj opis znači, može se doći i do sledećih zaključaka: Aplikacija preko društvenih mreža (čitaj Fejsbuk) "kupi" podatke o prijateljima, interesovanjima i grupama (mrežama) koji predstavljaju identitet persone na društvenim mrežama - social graph. Što osoba više koristi Tinder (više je angžovana u servisu), sama aplikacija dodatno "uči" o interesovanjima korisnika i za rezultat daje još kvalitetniji efekat - dolazak do osoba koje se međusobno slažu (match). Jednostavnim prevlačenjem (swipe) levo se "odbija" predloženi kontakt, a prevlačenjem desno se prihvata. Ako odabrana osoba takođe prihvati upućeni "zahtev", komunikacija (chat) može da počne. U klasičnim situacijama istog tipa, npr. u kafiću sasvim je normalno da muškarac ili žena brzim pregledom prostorije "vidi da li tu postoji nešto zanimljivo" - što je veoma dobro "imitirano" tzv. svajpovanjem (swipe) potencijalnih kontakata u aplikaciji. Dosadno popunjavanje formulara da bi se navela sopstvena interesovanja na klasičnim dating servisima je zamenjeno prikupljanjem ovih informacija sa društvenih mreža - što je često tačnije i objektivnije od "spiskova želja" koje korisnici masovno kreiraju kada opisuju sebe. Iz toga proizilazi da ovakva aplikacija bolje "pogađa" ko se međusobno slaže. Zaključak Kod kreiranja savremenih online servisa uspešno kreirani doživljaj kod korisnika može da promeni situaciju na celom tržištu (u ovom slučaju dating industrija), odnosno kvalitetno kreiran korisnički doživljaj predstavlja jedan od najvažnijih činilaca uspeha online servisa. Još jedan primer u korst ove teze je servis Booking.com. Koliko imate domaćih servisa za turističke usluge koji imaju približnu upotrebljivost kao što je to u slučaju Booking.com? Janisam video ni blizu ništa slično...   Napomena: Slika u tekstu je preuzeta odavde

Nastavak na Dragan Varagić...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Dragan Varagić. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Dragan Varagić. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.