Most, pa tunel: Od Novog Beograda do Dušanovca za 10 minuta

Izvor: N1 televizija, 06.Dec.2016, 20:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Most, pa tunel: Od Novog Beograda do Dušanovca za 10 minuta

Dok smo za ideju o tramvaju kroz centar Beograda čuli nedavno od gradskih čelnika, priča o tunelu kroz grad - stara je više od tri decenije. Topčiderski tunel deo je Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP) oko Beograda, i iako nije ni na vidiku, ove nedelje počela je javna rasprava o tome kuda će dalje put voditi kada izađe iz tunela.

Unutrašnja obilaznica ili "mini autoput", koji bi prolazio kroz širi centar Beograda, a za sve koji bi iz jednog kraja grada u drugi, >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << a da ne moraju kroz najstroži centar. Dužinom od 17 kilometara gradski poluprsten povezao bi Novi Beograd sa Pančevačkim mostom, preko Čukarice. Deo tog puta, od Tošinog bunara do Mosta na Adi uveliko se gradi.

"Kada završimo to, onda vi od Tošinog bunara idete pravo na Most na Adi, idete kroz tunel Topčider, izlazite i vi ste na autoputu, u drugom delu grada, na Dušanovcu ste za 10 minuta, što je sada misaona imenica", objašnjava gradski menadžer Goran Vesić.

Misaona je imenica, jer većina onoga što gradski menadžer pominje u stvarnosti ne postoji, ni tunel Šumice, ni onaj ispod Topčidera. Zapravo, kao deo unutrašnjeg magistralnog prstena postoji samo Most na Adi, njemu pristupne saobraćajnice i petlja Hipodrom.

Petlja Hipodrom račva se u tri pravca, a predviđen je i četvrti. Ovaj put sada ne vodi nikud, ali u idejnom projektu upravo se njime ulazi u tunel koji ide 40 metara ispod Topčiderskog brda, dužinom nešto više od dva kilometra.

Tunel izlazi na Autokomandi, kod Partizanovog stadiona. A kako odatle do Šumica, tri su idejna rešenja: most, petlja ili kružna raskrsnica preko autoputa koja je naizvesnija.

"Nakon usvajanja ovog koncepta, ide projektovanje tunela, ide izrada Plana detaljne regulacije, odnosno njegov završetak koji je čekao da se uradi ovaj koncept, mi računamo da ćemo plan i tehničku dokumentaciju moći da imamo do kraja sledeće godine, a onda sve zavisi od novca", kaže glavni gradski arhitekta Milutin Folić.

Sve su to loše zamene za metro, kaže arhitekta Branislav Jovin koji je rukovodio prvim projektom metroa 70-ih godina prošlog veka i koji je projektovao Mostarsku petlju. Unutrašnji magistralni poluprsten košta, tvrdi, na stotine miliona evra, i tek će koštati.

"A efekat će biti nula, kao što je i do sada ovo što je izgrađeno, nikakvog efekta - smanjenja putovanja vremena - u ovom gradu nema. Prema tome, to je potpuni promašaj, bacanje novca u bunar", ističe arhiteksta Branislav Jovin.

I dok se on nada se da će gradske vlasti odustati od ovog, kako kaže, suludog projekta, na drugoj strani, gradski arhitekta već sabira: Topčiderski tunel koštaće 50-60 miliona evra, put do Šumica 30 miliona, a još toliko biće potrebno za otkup zemlje i kuća koje se nalaze na trasi unutrašnje obilaznice oko Beograda.

Izvor: N1

Nastavak na N1 televizija...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta N1 televizija. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta N1 televizija. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.